In this study, students enrolled in accounting programs are carried out to determine their thoughts on accounting program. Because of the globalization closely affects the accounting profession, accounting programmes must be revised according to changing market conditions and in accordance with national and international changes. When these changes making, taking into account the opinions of the students in the accounting programme is of great importance in terms of the program’s development. For this purpose, the survey method which is primary data collection method was applied to the students at accountig program. The answers of surveys were analyzed with SPSS.Accordig to result of this analysis, opinion of students at accounting program about the accounting program were found moderate. At this researh determined that the secondary school which was graduated, the order of preference, gender didn't effect thoughts of students. In this study determined that classes of students effected these thoughts
Bu çalışma, muhasebe programında kayıtlı öğrencilerin muhasebe programı hakkındaki düşüncelerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Küreselleşme muhasebe mesleğini de yakından etkilediğinden dolayı muhasebe programlarının değişen piyasa koşullarına göre ulusal ve uluslararası değişiklikler çerçevesinde zamanında revize edilmesi gerekmektedir. Bu değişikliklerin yapılırken, muhasebe programındaki öğrencilerin de görüşlerinin dikkate alınması programın gelişmesi açısından büyük önem arz etmektedir. Bu amaçla Uşak Üniversitesinde muhasebe programındaki öğrencilere birincil veri toplama aracı olan anket yöntemi uygulanmıştır. Verilen cevaplar SPSS programında analiz edilmiştir. Yapılan analizler neticesinde, muhasebe programındaki öğrencilerin programa ilişkin görüşlerinin orta düzeyde olduğu ortaya çıkmıştır. Bu düşüncelerinde, mezun olunan orta öğretim kurumunun, tercih sırasının ve cinsiyetlerinin etkisinin olmadığı belirlenmiştir. Fakat öğrencilerin öğrenim gördükleri sınıfın bu düşünceler üzerinde etkisinin olduğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 ICAFR 16 Özel Sayısı |