Araştırmada okul öncesi dönem çocuklarının medya kullanım düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, Çankırı İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı olan bağımsız anaokullarında 2017-2018 eğitim- öğretim yılında öğrenim görmekte olan 636 çocukla çalışılmıştır. Araştırmaya dahil edilen çocukların %67,9’unun erkek, %32,1’inin kız, %47,6’sının beş yaşında olduğu, ebeveynlerin %53,8’inin 31-35 yaş aralığında, %47,8’inin üniversite mezunu olduğu belirlenmiştir. Araştırmada “Genel Bilgi Formu” ve alanında uzman kişilerin görüşleri alınarak oluşturulan “Medya Kullanım Düzeyi Çocuk Görüşme Formu” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda çocukların %64,3’ünün cep telefonuyla oyun oynadıkları, %87,4’ünün cep telefonuyla çizgi film izledikleri belirlenmiştir. Çocukların %62,9’u cep telefonunda oyun oynamayı, %37,1’i çizgi film izlemeyi tercih etmişlerdir. Anne-babasının tablet/bilgisayarı olan çocukların %34,6’sı her gün bu araçları kullanmak istediklerini belirtmişler, bu araçları kullanmak isteyen çocukların %43,9’u bu araçlarda resim çizmeyi sevdiklerini ifade etmişlerdir. Çocukların %48,7’si yemek yerken televizyon seyrettiğini, yemek yerken televizyon seyreden çocukların %31,4’ü yemeklerini bitirene kadar televizyon seyrettiklerini belirtmişlerdir.. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara dayanarak çocukların medya araçlarına oldukça düşkün oldukları görülmektedir. Bu bulgu ışığında çocukların medya araçlarına yönelik ilgilerinin gerçek hayat deneyimlerini edinebilecekleri aktivitelerle değerlendirilmesinin sağlanması önerilebilir.
The aim of this study was to investigate the media usage levels of preschool children. In the study, 636 children who are studying in the 2017-2018 academic year have been studied in the independent kindergartens of Çankırı Provincial Directorate of National Education. It is determined to be of the children included in the study, 67,9% were male, 32,1% were female, 47,6% were five years old, 53,8% of the parents were 31-35 years old and 53,8% were university graduates. In the study “General Information Form” and “Media Usage Level Child Interview Form” which were formed by taking the opinions of the experts in the field were used. As a result of the research, it was determined that 64,3% of the children played games with mobile phones and 87,4% of them watched cartoon with mobile phones. 62,9% of children preferred to play games on their mobile phones and 37,1% of them preferred to watch cartoons. 34,6% of children whose parents have a tablet/computer stated that they like want to use these tools stated that they like to draw in these vehicles. 48,7% of the children watched television while eating 34,1% of children watching television while eating television until they finish their meals have stated that they watch television. Based on the findings of the research, it is seen that children are very fond of media tools. In the lights of this finding, it can be suggested that the interest of children towards media tools should be evaluated by means of activities where they can get real life experiences.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 5, 2018 |
Submission Date | November 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 2 |