Gerilim kaynağı, ayarlı direnç, kablolar ve bir ampermetre düzeneği ile basit bir elektronik devre çalışmasını temel düzeyde öğrencilere anlatmalıyız. Günümüzde öğrencilerin bilgisayar, telefon, tablet gibi teknolojik cihazlar çağına doğmuş olmaları gerçeği ile başbaşayız. Gün içerisinde vaktinin büyük bir çoğunluğunu sürekli bu cihazların başında geçiren öğrencilerin değerli vakitlerini verimli geçirmedikleri düşüncesiyle endişe ediyoruz. Sadece mühendislik eğitimi için değil, matematik, fen bilgisi (fizik, kimya, biyoloji, coğrafya, geometri gibi pozitif bilimler) veya uygulamalı bilimlere ait temel dersleri öğrencilere öğretirken ne gibi modern ve güncel araçlardan faydalanabiliriz sorusunun cevabı olarak Roblox platformunu kullanmak bu çalışmada esas alınmıştır. Bugün geliştiriciler, dünya çapında yaygın olarak bilinen Roblox platformunu kullanarak kendi oyun deneyimlerini Lua dilinde kodlayıp dünyaya yayınlayabiliyorlar. Günümüzde Roblox Studio ile birlikte mühendislik bilgilerinden yola çıkarak oyun simülasyonu deneyimi geliştirmek mümkün olabilir gibi görünüyor. Bu çalışma ile elektrikte yaygın olarak bilinen Ohm kanunu örnek alınmıştır. Roblox evreninde örnek bir deneyim (Game Experience) geliştirerek basit bir elektrik devresi analizi gerçekleştirmek üzere bir devre simülasyonu geliştirme çalışması yapılmıştır. Bu yaklaşımı ilginç kılan taraf ise Roblox oynamak yerine Roblox Studio ile oyun geliştirme yapılabileceğini öğrenciye göstermektir. Bu çalışmada amaçlanan, Mühendislik eğitimde sıklıkla kullanılan formülleri Roblox platformunda bir oyun deneyimi halinde Lua dilini kullanarak sunma imkanını göstermektir. Mühendislikteki yaklaşımların Roblox Studio’nun sunduğu deneyim geliştirme ortamında üç boyutlu benzetimin gerçekleştirilebilmesi adına bu çalışmanın sunumunun uygun olacağı düşünülmüştür.
Roblox Roblox Studio Metaverse Oyun Deneyimi Devre Analizi Lua programlama dili Oyun Programlama
Başkent Üniversitesi
40966815 (Başkent Üniversitesi Görev Onay Formu, Sayı No)
Explaining a simple electronic circuit analysis with a voltage source, a resistor, cables and an ampermeter assembly to the students at a basic level. Today, we withness the fact that students are born into the age of technological devices such as computers, phones and tablets. We worry that students who spend most of their time in front of these devices during the day, students do not spend their valuable time productively. This study is based on using the Roblox platform as an answer to the question of what modern and up-to-date tools can we use while teaching students not only for engineering education, but also mathematics, science (positive sciences such as physics, chemistry, biology, geography, geometry e.t.c.) or applied sciences to students. Today, developers can code their own game experiences in Lua language and publish them to the world using the widely known Roblox platform worldwide. Today, it seems possible to develop a game simulation experience with Roblox Studio based on engineering knowledge. In this study, Ohm's law, which is widely known in electricity, is taken as an example. A circuit simulation development study was conducted to perform a simple electrical circuit analysis by developing an exemplary experience (Game Experience) in the Roblox universe. What makes this approach interesting is to show the student that game development can be done with Roblox Studio instead of playing Roblox. The aim of this study is to show the possibility of presenting the formulas that are frequently used in Engineering education as a game experience on the Roblox platform by using the Lua language. It was thought that the presentation of this study would be appropriate in order to perform three-dimensional simulation in the experience development environment offered by Roblox Studio of approaches in engineering.
Roblox Roblox Studio Metaverse Game Experience Circuit Analysis Lua programming language Game Programming
40966815 (Başkent Üniversitesi Görev Onay Formu, Sayı No)
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | 40966815 (Başkent Üniversitesi Görev Onay Formu, Sayı No) |
Publication Date | July 20, 2022 |
Submission Date | June 15, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 1 |