Research Article
BibTex RIS Cite

Roblox Studio İle Mühendislik Eğitimi İçin Deneyim Geliştirme

Year 2022, Volume: 6 Issue: 1, 51 - 57, 20.07.2022

Abstract

Gerilim kaynağı, ayarlı direnç, kablolar ve bir ampermetre düzeneği ile basit bir elektronik devre çalışmasını temel düzeyde öğrencilere anlatmalıyız. Günümüzde öğrencilerin bilgisayar, telefon, tablet gibi teknolojik cihazlar çağına doğmuş olmaları gerçeği ile başbaşayız. Gün içerisinde vaktinin büyük bir çoğunluğunu sürekli bu cihazların başında geçiren öğrencilerin değerli vakitlerini verimli geçirmedikleri düşüncesiyle endişe ediyoruz. Sadece mühendislik eğitimi için değil, matematik, fen bilgisi (fizik, kimya, biyoloji, coğrafya, geometri gibi pozitif bilimler) veya uygulamalı bilimlere ait temel dersleri öğrencilere öğretirken ne gibi modern ve güncel araçlardan faydalanabiliriz sorusunun cevabı olarak Roblox platformunu kullanmak bu çalışmada esas alınmıştır. Bugün geliştiriciler, dünya çapında yaygın olarak bilinen Roblox platformunu kullanarak kendi oyun deneyimlerini Lua dilinde kodlayıp dünyaya yayınlayabiliyorlar. Günümüzde Roblox Studio ile birlikte mühendislik bilgilerinden yola çıkarak oyun simülasyonu deneyimi geliştirmek mümkün olabilir gibi görünüyor. Bu çalışma ile elektrikte yaygın olarak bilinen Ohm kanunu örnek alınmıştır. Roblox evreninde örnek bir deneyim (Game Experience) geliştirerek basit bir elektrik devresi analizi gerçekleştirmek üzere bir devre simülasyonu geliştirme çalışması yapılmıştır. Bu yaklaşımı ilginç kılan taraf ise Roblox oynamak yerine Roblox Studio ile oyun geliştirme yapılabileceğini öğrenciye göstermektir. Bu çalışmada amaçlanan, Mühendislik eğitimde sıklıkla kullanılan formülleri Roblox platformunda bir oyun deneyimi halinde Lua dilini kullanarak sunma imkanını göstermektir. Mühendislikteki yaklaşımların Roblox Studio’nun sunduğu deneyim geliştirme ortamında üç boyutlu benzetimin gerçekleştirilebilmesi adına bu çalışmanın sunumunun uygun olacağı düşünülmüştür.

Supporting Institution

Başkent Üniversitesi

Project Number

40966815 (Başkent Üniversitesi Görev Onay Formu, Sayı No)

References

  • https://fritzing.org/download/ (Son erişim: 19.05.2022)
  • https://www.youtube.com/gaming/games (Son erişim: 19.05.2022)
  • https://www.dexerto.com/roblox/how-many-people-play-roblox-player-count-tracker-2022-1726491/ (Son erişim: 19.05.2022)
  • https://education.minecraft.net/en-us/blog/download-the-code-builder-update-to-learn-coding-in-minecraft (Son erişim: 19.05.2022)
  • https://tr.wikipedia.org/wiki/Garry’s_Mod (Son erişim: 19.05.2022)
  • https://store.steampowered.com/app/4000/Garrys_Mod/?l=turkish (Son erişim: 19.05.2022)
  • https://www.sec.gov/ (Son erişim: 19.05.2022)
  • https://www.sec.gov/edgar/browse/?CIK=1315098&owner=exclude (Son erişim: 19.05.2022)
  • https://backlinko.com/roblox-users (Son erişim: 19.05.2022)
  • https://developer.roblox.com/en-us/ (Son erişim: 19.05.2022)
  • https://www.baeldung.com/java-overflow-underflow (Son erişim: 19.05.2022)
  • https://en.wikipedia.org/wiki/Roblox_Corporation (Son erişim: 19.05.2022)
  • https://www.nasdaq.com/market-activity/stocks/rblx (Son erişim 17.05.2022)
  • https://www.lua.org/about.html (Son erişim: 19.05.2022)
  • https://www.roblox.com/games/1944835284/Circuit-Simulator (Son erişim: 19.05.2022)
  • Yolal, O. & Artuğ, T. (2019). Gerçek Zamanlı Veri Takibinde Zamanın Modellenmesi . Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi , Özel Sayı 2019 , 164-170 . DOI: 10.31590/ejosat.637768
  • David Jagneaux. (2022). Retrieved May 19, 2022, from Amazon.com website: https://www.amazon.com/David-Jagneaux/e/B0758LCXPX/ref=dp_byline_cont_pop_book_1

Experience Development Of Roblox Studio For Engineering Education

Year 2022, Volume: 6 Issue: 1, 51 - 57, 20.07.2022

Abstract

Explaining a simple electronic circuit analysis with a voltage source, a resistor, cables and an ampermeter assembly to the students at a basic level. Today, we withness the fact that students are born into the age of technological devices such as computers, phones and tablets. We worry that students who spend most of their time in front of these devices during the day, students do not spend their valuable time productively. This study is based on using the Roblox platform as an answer to the question of what modern and up-to-date tools can we use while teaching students not only for engineering education, but also mathematics, science (positive sciences such as physics, chemistry, biology, geography, geometry e.t.c.) or applied sciences to students. Today, developers can code their own game experiences in Lua language and publish them to the world using the widely known Roblox platform worldwide. Today, it seems possible to develop a game simulation experience with Roblox Studio based on engineering knowledge. In this study, Ohm's law, which is widely known in electricity, is taken as an example. A circuit simulation development study was conducted to perform a simple electrical circuit analysis by developing an exemplary experience (Game Experience) in the Roblox universe. What makes this approach interesting is to show the student that game development can be done with Roblox Studio instead of playing Roblox. The aim of this study is to show the possibility of presenting the formulas that are frequently used in Engineering education as a game experience on the Roblox platform by using the Lua language. It was thought that the presentation of this study would be appropriate in order to perform three-dimensional simulation in the experience development environment offered by Roblox Studio of approaches in engineering.

Project Number

40966815 (Başkent Üniversitesi Görev Onay Formu, Sayı No)

References

  • https://fritzing.org/download/ (Son erişim: 19.05.2022)
  • https://www.youtube.com/gaming/games (Son erişim: 19.05.2022)
  • https://www.dexerto.com/roblox/how-many-people-play-roblox-player-count-tracker-2022-1726491/ (Son erişim: 19.05.2022)
  • https://education.minecraft.net/en-us/blog/download-the-code-builder-update-to-learn-coding-in-minecraft (Son erişim: 19.05.2022)
  • https://tr.wikipedia.org/wiki/Garry’s_Mod (Son erişim: 19.05.2022)
  • https://store.steampowered.com/app/4000/Garrys_Mod/?l=turkish (Son erişim: 19.05.2022)
  • https://www.sec.gov/ (Son erişim: 19.05.2022)
  • https://www.sec.gov/edgar/browse/?CIK=1315098&owner=exclude (Son erişim: 19.05.2022)
  • https://backlinko.com/roblox-users (Son erişim: 19.05.2022)
  • https://developer.roblox.com/en-us/ (Son erişim: 19.05.2022)
  • https://www.baeldung.com/java-overflow-underflow (Son erişim: 19.05.2022)
  • https://en.wikipedia.org/wiki/Roblox_Corporation (Son erişim: 19.05.2022)
  • https://www.nasdaq.com/market-activity/stocks/rblx (Son erişim 17.05.2022)
  • https://www.lua.org/about.html (Son erişim: 19.05.2022)
  • https://www.roblox.com/games/1944835284/Circuit-Simulator (Son erişim: 19.05.2022)
  • Yolal, O. & Artuğ, T. (2019). Gerçek Zamanlı Veri Takibinde Zamanın Modellenmesi . Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi , Özel Sayı 2019 , 164-170 . DOI: 10.31590/ejosat.637768
  • David Jagneaux. (2022). Retrieved May 19, 2022, from Amazon.com website: https://www.amazon.com/David-Jagneaux/e/B0758LCXPX/ref=dp_byline_cont_pop_book_1
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Engineering
Journal Section Articles
Authors

Onur Yolal 0000-0003-4609-0454

Project Number 40966815 (Başkent Üniversitesi Görev Onay Formu, Sayı No)
Publication Date July 20, 2022
Submission Date June 15, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 6 Issue: 1

Cite

IEEE O. Yolal, “Roblox Studio İle Mühendislik Eğitimi İçin Deneyim Geliştirme”, IJMSIT, vol. 6, no. 1, pp. 51–57, 2022.