Research Article
BibTex RIS Cite

Eisner'in Eğitsel Uzmanlık ve Eleştiri Modeline Göre 8. Sınıf Müzik Öğretim Programının Değerlendirilmesi

Year 2024, Volume: 14 Issue: 1, 1 - 29, 30.06.2024
https://doi.org/10.31704/ijocis.1498474

Abstract

Ethical Statement

Danışmanlığını Prof. Dr. Kerim GÜNDOĞDU'nun yürüttüğü Aytaç Onur DEMİRTAŞ'a ait Eisner'ın Eğitsel Eleştiri Modeli ile Ortaokul Müzik Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi: Bir Durum Çalışması"" başlıklı araştırmanın etik açıdan uygun olduğuna, oy birliği ile karar verildi. T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM ARAŞTIRMALARI ETİK KURULU KARARI OTURUM TARİHİ 13.09.2021 OTURUM SAYISI 21 KARAR NUMARASI 11

Supporting Institution

Aydın Adnan Menderes University, Faculty of Education

References

  • Akarsu, S. (2017a). İlköğretim (1-8) müzik öğretimi programı kazanımlarının bilişsel, duyuşsal ve devinişsel açıdan incelenmesi. The Journal of Academic Social Sciences, 44(44), 279-289. https://doi.org/10.16992/ASOS.12153
  • Akarsu, S. (2017b). Yenilenen 5. sınıf müzik dersi kitabındaki şarkıların, çocukların gelişim düzeyi. Journal of Turkish Studies, 12(29), 17-50. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.12716
  • Aksu, C. (2018a). Cumhuriyet dönemi örgün temel müzik eğitiminde müzik öğretim programları (1924-2017) ve müzik eğitiminde yapılandırmacılık. Nobel Publications.
  • Aksu, C. (2018b). 2017 İlkokul-ortaokul müzik öğretim programı geliştirme sürecindeki taslak-esas ve revize programların karşılaştırmal olarak incelenmesi. Journal of Turkish Studies, 13(11), 91-110. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.13428
  • Albuz, A. & Demi̇rel, S. (2019). 2009 Ortaöğretim müzik dersi öğretim programı ile 2018 ortaöğretim müzik dersi öğretim programının karşılaştırılmalı kuramsal çerçeve analizi. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, (42), 146-156. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.505277
  • Altınsoy, T. (2019). 5. sınıf müzik eğitimi programının (2017) Stufflebeam’in bağlam-girdi-süreç-ürün (CIPP) modeli’ne göre değerlendirilmesi (Mardin ili örneği)/Evaluation of 5th grade music curriculum according to Stufflebeam's CIPP model (Mardin province sample). (Thesis No: 584642). [Master’s Thesis, Bursa Uludağ University]. Turkish Council of Higher Education Theses Center.
  • Arıcı, İ. (2011). 2006 İlköğretim müzik programının uzman ve öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi/Evaluation of 2006 elementary level primary music curriculum according to the views of experts and teachers. (Thesis No: 298541) [Master’s Thesis, Marmara University]. Turkish Council of Higher Education Theses Center.
  • Avcı, A. (2019). Müzik dersinde karşılaşılan sorunlara ilişkin müzik öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Turkish Studies Educational Science, 14(6), 2841-2855.
  • Azılıoğlu, Ö. (2019). Ortaokul 5. sınıf kademesinde derse giren müzik öğretmenlerinin müzik dersi öğretim program uygulamalarına yönelik karşılaştıkları problemler/Problems encountered by music teachers teaching at the 5th grade level of middle school regarding music curriculum practices (Thesis No: 561203) [Necmettin Erbakan University. Turkish Council of Higher Education Theses Center.
  • Baz, M. (2019). İlkokul sınıf ve ortaokul müzik öğretmenlerinin 2018 müzik dersi öğretim programı hakkındaki görüşleri/Primary and middle school music teachers' opinions on the 2018 music curriculum (Thesis No: 552735) [Necmettin Erbakan University. Turkish Council of Higher Education Theses Center.
  • Birgül-Demir, Y. & Nacakcı, Z. (2019). Müzik öğretmenlerinin 2017-2018 ortaokul müzik dersi programına yönelik görüşleri. Fine Arts, 14(1), 60-70. https://doi.org/10.12739/NWSA.2019.14.1.D0226
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Erkan-Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2018). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2007). Research methods in education (6th ed.). Routledge.
  • Çetinkaya, Y. (2017). Ortaokul müzik derslerinde öğretmenlerin karşılaştıkları güçlüklere ilişkin görüşleri. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(11), 387-400.
  • Demirel, Ö. (2023). Eğitimde program geliştirme: Kuramdan uygulamaya (31th ed.). Pegem Akademi.
  • Demirtaş, A. O. (2022). Eisner'ın eğitsel eleştiri modeli ile ortaokul müzik öğretim programlarının değerlendirilmesi: Bir durum çalışması/Evaluation of middle school music curriculum with Eisner's educational criticism model: A case study. (Thesis No: 745013) [Master’s Thesis, Aydın Adnan Menderes University]. Turkish Council of Higher Education Theses Center.
  • Dinç-Altun, Z. & Uzuner, F. G. (2018). Sınıf öğretmenlerinin müzik öğretimine yönelik görüşlerinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 1416-1432.
  • Donmoyer, R. (2014). Elliot Eisner’s lost legacy. American Journal of Evaluation, 35(3), 442-452. https://doi.org/10.1177/1098214014537398
  • Eisner. (2017). The Enlightened Eye: Qualitative inquiry and the enhancement of educational practice. Teachers College Press.
  • Gök, M. & Tufan, E. (2016). Müzik öğretmenlerinin 2006 ilköğretim müzik dersi öğretim programına ilişkin görüşleri (Ankara İl örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(3), 1385-1402.
  • Güven, A. K. (2019). 2018 Müzik dersi öğretim programı 8. sınıf kazanımlarının hedeflerine ulaşma düzeyinin müzik öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda incelenmesi/The investigation of the level of reaching the aims of 8th grade learning outcomes of 2018 music curriculum in accordance with the views of music teachers. (Thesis No: 578455) [Master’s Thesis, Atatürk University]. Turkish Council of Higher Education Theses Center.
  • Güven, A. K. & Çelenk, K. (2020). Müzik öğretmeni görüşleri doğrultusunda 2018 müzik dersi öğretim programı 8. sınıf kazanımları üzerine bir değerlendirme. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(1), 447-469.
  • Güven, B. (2020). Ortaokul müzik öğretim programlarında müziksel algı ve bilgilenme öğrenme alanı kazanımlarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi/The evaluation of musical perception and information learning area attainments in middle school music curriculum according to teachers' views. (Thesis No: 641097, Afyon Kocatepe University). Turkish Council of Higher Education Theses Center.
  • İçöz, G. Y. (2023). Finlandiya temel müzik eğitimi ile Türkiye’deki temel müzik eğitiminin karşılaştırılması/Comparison of basic music education in Finland and basic music education in Turkey. (Thesis No: 808390) [Master’s Thesis, Marmara University]. Turkish Council of Higher Education Theses Center.
  • Kahramanoğlu, R. (2019). Öğretmenlerin öğretim programı okuryazarlığına yönelik yeterlilik düzeyleri üzerine bir inceleme. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(65), 827-840. https://doi.org/10.17719/jisr.2019.3495
  • Keçeci, A. (2018). Milli Eğitim Bakanlığı ortaokul müzik dersi müfredatının Türk müzik kültürünü öğrenci görüşleri doğrultusunda incelenmesi (2006-2017 programı, Karamürsel örneği)/ Examination of Turkish music culture in terms of students' opinions in the Ministry of Education middle school music curriculum (2006-2017 curriculum, Karamürsel case). (Thesis No: 504190) [Master’s Thesis, Sakarya University]. Turkish Council of Higher Education Theses Center.
  • Kılıç, I. (2016). Ortaokul öğrencilerinin müzik ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(3), 360-371.
  • Kocamanoğlu, K. (2019). Sınıf öğretmenlerinin müzik eğitimi yeterliği/Music education competence of class teachers. (Thesis No: 555352) [Master’s Thesis, Pamukkale University]. Turkish Council of Higher Education Theses Center.
  • Kumral, O. & Saracaloğlu, A. S. (2011). Eğitim programlarının değerlendirilmesi ve eğitsel eleştiri modeli. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi 1(2), 27-35.
  • Köroğlu, G. N. (2013). İlköğretim ikinci kademede görev yapan müzik dersi öğretmenlerinin 2006 müzik dersi öğretim programı ile ilgili görüşleri ve karşılaştıkları sorunlar/The opinions of the second grade music lesson teachers at the elementary schools regarding the music lesson curriculum in 2006 and the problems. (Thesis No: 322014) [Master’s Thesis, Akdeniz University]. Turkish Council of Higher Education Theses Center.
  • MEB (2018). Müzik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1,2,3,4,5,6,7 ve 8. sınıflar). MEB Publications. http://mufredat.meb.gov.tr
  • Öğülmüş, S. & Özdemir, S. (1995). Sınıf ve okul büyüklüğünün öğrenciler üzerindeki etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 2(2), 261-273.
  • Ökdem, E. (2022). Türkiye ve İspanya’da ilköğretim 1-4. sınıf müzik dersi öğretim programlarının karşılaştırılması/The comparison of music curricula from the 1st and 4th grade in Turkey and Spain. (Thesis No: 768980) [Master’s Thesis, Gazi University]. Turkish Council of Higher Education Theses Center.
  • Özer, Z. & Onuray Eği̇lmez, H. (2022). MEB 2017 Ortaokul müzik dersi öğretim programı’nın öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 51(234), 1181-1208. https://doi.org/10.37669/milliegitim.837290
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative Research & Evaluation Methods (3rd ed.). SAGE. https://aulasvirtuales.files.wordpress.com/2014/02/qualitative-research-evaluation-methods-by-michael-patton.pdf
  • Saracaloğlu, A. S. (2015). Eğitimde program geliştirme ve değerlendirme. In A. S. Saracaloğlu ve A. Küçükoğlu (Eds.), Öğretim ilke ve yöntemleri (pp. 1–15). Pegem Akademi
  • Sönmez, V. & Alacapınar, F. G. (2015). Örnekleriyle eğitimde program değerlendirme. Anı Publications.
  • Şahin, A. & Toraman, M. (2014). İlköğretim müzik dersine yönelik veli ve öğrenci görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1). http://doi:10.17240/aibuefd.2014.14.1-5000091515
  • Şeker, S. S. & Çi̇li̇ngi̇r, V. (2022). Sınıf öğretmenlerinin müzik eğitimine ilişkin tutum ve müzik öğretimine ilişkin öz-yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (57), 74-85. https://doi.org/10.53568/yyusbed.1140270
  • Talim & Terbiye Kurulu. (Board of Education, 2020). Öğretim programlarını değerlendirme raporu/Curriculum evaluation report (pp. 361). T. C. Milli Eğitim Bakanlığı. http://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_08/24113242_ogretimprogramlari_dr.pdf
  • Toraman, M. (2013). Müzik öğretmenlerinin ilköğretim programında yer alan müzik derslerine yönelik görüşleri üzerine nitel bir araştırma/A qualitative research on opinions of elemantary school music teachers about elemantary school musical arts course took place in elementary curriculum. (Thesis No: 357105) [Master’s Thesis, Pamukkale University]. Turkish Council of Higher Education Theses Center.
  • Umuzdaş, S. & Levent, A. (2012). Müzik öğretmenlerinin ilköğretim müzik dersi işleyişine yönelik görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 56-73. http://efdergi.yyu.edu.tr
  • Uşun, S. (2016). Eğitimde program değerlendirme-süreç, yaklaşımlar ve modeller (2nd ed.). Anı Publications.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11th ed.). Seçkin Publications.
  • Yıldırım, M. (2013). Ortaokul 7. sınıf müzik eğitim programının bilişsel alan kazanımlarına ulaşma düzeyinin değerlendirilmesi/Evaluation of the level of reaching the cognitive domain attainments of the 7th grade music curriculum. (Thesis No: 344859) [Master’s Thesis, Atatürk University]. Turkish Council of Higher Education Theses Center.
  • Yin, R. K. (2003). Case study research: Design and methods (3rd ed.). SAGE.
  • Yurdum, L., Singh, M., Glowacki, L., Vardy, T., Atkinson, Q. D., Hilton, C. B., Sauter, D., Krasnow, M. M., & Mehr, S. A. (2023). Universal interpretations of vocal music. PNAS Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, 120(37), 1–11. https://doi.org/10.1073/pnas.2218593120

Evaluation of 8th Grade Music Curriculum Utilizing Eisner's Educational Connoisseurship and Criticism Model

Year 2024, Volume: 14 Issue: 1, 1 - 29, 30.06.2024
https://doi.org/10.31704/ijocis.1498474

Abstract

This single-embedded case study aims to evaluates the efficacy of the 8th-grade music curriculum through the lens of Eisner's Educational Connoisseurship and Criticism Model. An initial survey involving 146 music teachers was conducted to determine the middle school grade level music curriculum for evaluation. Subsequently, 15 music teachers, six students, and four faculty members from the music education department participated in the primary investigation, selected using the maximum diversity technique. Data analysis was conducted utilizing content analysis, incorporating insights gleaned from participant interviews, classroom observations, documents, and the researcher's expertise in the field. The study identified several significant factors impacting the implementation of music curricula, including the inadequate preparedness of students who lack exposure to music teachers during their foundational education, limitations in lesson duration, deficient music facilities and resources, and a perceived lack of significance attributed to music instruction by both educational administrators and parents. Furthermore, it was deduced that collaborative efforts between the Higher Education Council and the Ministry are necessary to enhance the curriculum literacy of music teachers and university faculty members, ensuring the alignment of developed curricula. Despite the adequacy of objectives and achievements outlined in the music curriculum, it was concluded that mismatches exist concerning student readiness, with theoretical content surpassing students' proficiency levels and neglecting the student-centered principle.

References

  • Akarsu, S. (2017a). İlköğretim (1-8) müzik öğretimi programı kazanımlarının bilişsel, duyuşsal ve devinişsel açıdan incelenmesi. The Journal of Academic Social Sciences, 44(44), 279-289. https://doi.org/10.16992/ASOS.12153
  • Akarsu, S. (2017b). Yenilenen 5. sınıf müzik dersi kitabındaki şarkıların, çocukların gelişim düzeyi. Journal of Turkish Studies, 12(29), 17-50. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.12716
  • Aksu, C. (2018a). Cumhuriyet dönemi örgün temel müzik eğitiminde müzik öğretim programları (1924-2017) ve müzik eğitiminde yapılandırmacılık. Nobel Publications.
  • Aksu, C. (2018b). 2017 İlkokul-ortaokul müzik öğretim programı geliştirme sürecindeki taslak-esas ve revize programların karşılaştırmal olarak incelenmesi. Journal of Turkish Studies, 13(11), 91-110. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.13428
  • Albuz, A. & Demi̇rel, S. (2019). 2009 Ortaöğretim müzik dersi öğretim programı ile 2018 ortaöğretim müzik dersi öğretim programının karşılaştırılmalı kuramsal çerçeve analizi. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, (42), 146-156. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.505277
  • Altınsoy, T. (2019). 5. sınıf müzik eğitimi programının (2017) Stufflebeam’in bağlam-girdi-süreç-ürün (CIPP) modeli’ne göre değerlendirilmesi (Mardin ili örneği)/Evaluation of 5th grade music curriculum according to Stufflebeam's CIPP model (Mardin province sample). (Thesis No: 584642). [Master’s Thesis, Bursa Uludağ University]. Turkish Council of Higher Education Theses Center.
  • Arıcı, İ. (2011). 2006 İlköğretim müzik programının uzman ve öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi/Evaluation of 2006 elementary level primary music curriculum according to the views of experts and teachers. (Thesis No: 298541) [Master’s Thesis, Marmara University]. Turkish Council of Higher Education Theses Center.
  • Avcı, A. (2019). Müzik dersinde karşılaşılan sorunlara ilişkin müzik öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Turkish Studies Educational Science, 14(6), 2841-2855.
  • Azılıoğlu, Ö. (2019). Ortaokul 5. sınıf kademesinde derse giren müzik öğretmenlerinin müzik dersi öğretim program uygulamalarına yönelik karşılaştıkları problemler/Problems encountered by music teachers teaching at the 5th grade level of middle school regarding music curriculum practices (Thesis No: 561203) [Necmettin Erbakan University. Turkish Council of Higher Education Theses Center.
  • Baz, M. (2019). İlkokul sınıf ve ortaokul müzik öğretmenlerinin 2018 müzik dersi öğretim programı hakkındaki görüşleri/Primary and middle school music teachers' opinions on the 2018 music curriculum (Thesis No: 552735) [Necmettin Erbakan University. Turkish Council of Higher Education Theses Center.
  • Birgül-Demir, Y. & Nacakcı, Z. (2019). Müzik öğretmenlerinin 2017-2018 ortaokul müzik dersi programına yönelik görüşleri. Fine Arts, 14(1), 60-70. https://doi.org/10.12739/NWSA.2019.14.1.D0226
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Erkan-Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2018). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2007). Research methods in education (6th ed.). Routledge.
  • Çetinkaya, Y. (2017). Ortaokul müzik derslerinde öğretmenlerin karşılaştıkları güçlüklere ilişkin görüşleri. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(11), 387-400.
  • Demirel, Ö. (2023). Eğitimde program geliştirme: Kuramdan uygulamaya (31th ed.). Pegem Akademi.
  • Demirtaş, A. O. (2022). Eisner'ın eğitsel eleştiri modeli ile ortaokul müzik öğretim programlarının değerlendirilmesi: Bir durum çalışması/Evaluation of middle school music curriculum with Eisner's educational criticism model: A case study. (Thesis No: 745013) [Master’s Thesis, Aydın Adnan Menderes University]. Turkish Council of Higher Education Theses Center.
  • Dinç-Altun, Z. & Uzuner, F. G. (2018). Sınıf öğretmenlerinin müzik öğretimine yönelik görüşlerinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 1416-1432.
  • Donmoyer, R. (2014). Elliot Eisner’s lost legacy. American Journal of Evaluation, 35(3), 442-452. https://doi.org/10.1177/1098214014537398
  • Eisner. (2017). The Enlightened Eye: Qualitative inquiry and the enhancement of educational practice. Teachers College Press.
  • Gök, M. & Tufan, E. (2016). Müzik öğretmenlerinin 2006 ilköğretim müzik dersi öğretim programına ilişkin görüşleri (Ankara İl örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(3), 1385-1402.
  • Güven, A. K. (2019). 2018 Müzik dersi öğretim programı 8. sınıf kazanımlarının hedeflerine ulaşma düzeyinin müzik öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda incelenmesi/The investigation of the level of reaching the aims of 8th grade learning outcomes of 2018 music curriculum in accordance with the views of music teachers. (Thesis No: 578455) [Master’s Thesis, Atatürk University]. Turkish Council of Higher Education Theses Center.
  • Güven, A. K. & Çelenk, K. (2020). Müzik öğretmeni görüşleri doğrultusunda 2018 müzik dersi öğretim programı 8. sınıf kazanımları üzerine bir değerlendirme. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(1), 447-469.
  • Güven, B. (2020). Ortaokul müzik öğretim programlarında müziksel algı ve bilgilenme öğrenme alanı kazanımlarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi/The evaluation of musical perception and information learning area attainments in middle school music curriculum according to teachers' views. (Thesis No: 641097, Afyon Kocatepe University). Turkish Council of Higher Education Theses Center.
  • İçöz, G. Y. (2023). Finlandiya temel müzik eğitimi ile Türkiye’deki temel müzik eğitiminin karşılaştırılması/Comparison of basic music education in Finland and basic music education in Turkey. (Thesis No: 808390) [Master’s Thesis, Marmara University]. Turkish Council of Higher Education Theses Center.
  • Kahramanoğlu, R. (2019). Öğretmenlerin öğretim programı okuryazarlığına yönelik yeterlilik düzeyleri üzerine bir inceleme. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(65), 827-840. https://doi.org/10.17719/jisr.2019.3495
  • Keçeci, A. (2018). Milli Eğitim Bakanlığı ortaokul müzik dersi müfredatının Türk müzik kültürünü öğrenci görüşleri doğrultusunda incelenmesi (2006-2017 programı, Karamürsel örneği)/ Examination of Turkish music culture in terms of students' opinions in the Ministry of Education middle school music curriculum (2006-2017 curriculum, Karamürsel case). (Thesis No: 504190) [Master’s Thesis, Sakarya University]. Turkish Council of Higher Education Theses Center.
  • Kılıç, I. (2016). Ortaokul öğrencilerinin müzik ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(3), 360-371.
  • Kocamanoğlu, K. (2019). Sınıf öğretmenlerinin müzik eğitimi yeterliği/Music education competence of class teachers. (Thesis No: 555352) [Master’s Thesis, Pamukkale University]. Turkish Council of Higher Education Theses Center.
  • Kumral, O. & Saracaloğlu, A. S. (2011). Eğitim programlarının değerlendirilmesi ve eğitsel eleştiri modeli. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi 1(2), 27-35.
  • Köroğlu, G. N. (2013). İlköğretim ikinci kademede görev yapan müzik dersi öğretmenlerinin 2006 müzik dersi öğretim programı ile ilgili görüşleri ve karşılaştıkları sorunlar/The opinions of the second grade music lesson teachers at the elementary schools regarding the music lesson curriculum in 2006 and the problems. (Thesis No: 322014) [Master’s Thesis, Akdeniz University]. Turkish Council of Higher Education Theses Center.
  • MEB (2018). Müzik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1,2,3,4,5,6,7 ve 8. sınıflar). MEB Publications. http://mufredat.meb.gov.tr
  • Öğülmüş, S. & Özdemir, S. (1995). Sınıf ve okul büyüklüğünün öğrenciler üzerindeki etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 2(2), 261-273.
  • Ökdem, E. (2022). Türkiye ve İspanya’da ilköğretim 1-4. sınıf müzik dersi öğretim programlarının karşılaştırılması/The comparison of music curricula from the 1st and 4th grade in Turkey and Spain. (Thesis No: 768980) [Master’s Thesis, Gazi University]. Turkish Council of Higher Education Theses Center.
  • Özer, Z. & Onuray Eği̇lmez, H. (2022). MEB 2017 Ortaokul müzik dersi öğretim programı’nın öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 51(234), 1181-1208. https://doi.org/10.37669/milliegitim.837290
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative Research & Evaluation Methods (3rd ed.). SAGE. https://aulasvirtuales.files.wordpress.com/2014/02/qualitative-research-evaluation-methods-by-michael-patton.pdf
  • Saracaloğlu, A. S. (2015). Eğitimde program geliştirme ve değerlendirme. In A. S. Saracaloğlu ve A. Küçükoğlu (Eds.), Öğretim ilke ve yöntemleri (pp. 1–15). Pegem Akademi
  • Sönmez, V. & Alacapınar, F. G. (2015). Örnekleriyle eğitimde program değerlendirme. Anı Publications.
  • Şahin, A. & Toraman, M. (2014). İlköğretim müzik dersine yönelik veli ve öğrenci görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1). http://doi:10.17240/aibuefd.2014.14.1-5000091515
  • Şeker, S. S. & Çi̇li̇ngi̇r, V. (2022). Sınıf öğretmenlerinin müzik eğitimine ilişkin tutum ve müzik öğretimine ilişkin öz-yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (57), 74-85. https://doi.org/10.53568/yyusbed.1140270
  • Talim & Terbiye Kurulu. (Board of Education, 2020). Öğretim programlarını değerlendirme raporu/Curriculum evaluation report (pp. 361). T. C. Milli Eğitim Bakanlığı. http://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_08/24113242_ogretimprogramlari_dr.pdf
  • Toraman, M. (2013). Müzik öğretmenlerinin ilköğretim programında yer alan müzik derslerine yönelik görüşleri üzerine nitel bir araştırma/A qualitative research on opinions of elemantary school music teachers about elemantary school musical arts course took place in elementary curriculum. (Thesis No: 357105) [Master’s Thesis, Pamukkale University]. Turkish Council of Higher Education Theses Center.
  • Umuzdaş, S. & Levent, A. (2012). Müzik öğretmenlerinin ilköğretim müzik dersi işleyişine yönelik görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 56-73. http://efdergi.yyu.edu.tr
  • Uşun, S. (2016). Eğitimde program değerlendirme-süreç, yaklaşımlar ve modeller (2nd ed.). Anı Publications.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11th ed.). Seçkin Publications.
  • Yıldırım, M. (2013). Ortaokul 7. sınıf müzik eğitim programının bilişsel alan kazanımlarına ulaşma düzeyinin değerlendirilmesi/Evaluation of the level of reaching the cognitive domain attainments of the 7th grade music curriculum. (Thesis No: 344859) [Master’s Thesis, Atatürk University]. Turkish Council of Higher Education Theses Center.
  • Yin, R. K. (2003). Case study research: Design and methods (3rd ed.). SAGE.
  • Yurdum, L., Singh, M., Glowacki, L., Vardy, T., Atkinson, Q. D., Hilton, C. B., Sauter, D., Krasnow, M. M., & Mehr, S. A. (2023). Universal interpretations of vocal music. PNAS Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, 120(37), 1–11. https://doi.org/10.1073/pnas.2218593120
There are 47 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Curriculum Evaluation in Education
Journal Section Research Article
Authors

Aytaç Onur Demirtaş 0000-0003-4677-1110

Kerim Gündoğdu 0000-0003-4809-3405

Early Pub Date June 20, 2024
Publication Date June 30, 2024
Submission Date June 9, 2024
Acceptance Date June 14, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 14 Issue: 1

Cite

APA Demirtaş, A. O., & Gündoğdu, K. (2024). Evaluation of 8th Grade Music Curriculum Utilizing Eisner’s Educational Connoisseurship and Criticism Model. International Journal of Curriculum and Instructional Studies, 14(1), 1-29. https://doi.org/10.31704/ijocis.1498474

International Journal of Curriculum and Instructional Studies (IJOCIS) is a formal publication of Turkish Association of Curriculum and Instruction (TACI/EPODER).

IJOCIS is licensed under CC BY-NC-ND 4.0