Bu çalışmada Türkiye fen
programı ile PISA ve TIMMS sınavlarında OECD ülkeleri arasında ortalamanın
üzerinde puan elde eden Hong Kong fen programlarının içerik bakımından
karşılaştırılması amaçlanmıştır. Çalışma bir karşılaştırmalı eğitim çalışması
olup, nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılmıştır. Araştırma
da birincil kaynak olarak incelenen iki ülkenin milli eğitim sitelerinde yer
alan güncel fen programları kullanılmıştır. Bu çalışmada öğretim programlarının
amacı, içerik kapsamında öğrenme alanları ve programda yer alan kazanımlar,
üniteler ile ilgili temalar oluşturulmuştur. Bu kategoriler belirlenirken
literatür de yer alan karşılaştırma çalışmalarından yararlanılmıştır. Elde
edilen veriler daha önceden belirlenen temalara göre düzenlenmiş ve
yorumlanmıştır. Araştırmada her iki ülkenin fen öğretim programı vizyonu,
amacı, öğrenme alanları, üniteleri ve ünitelerin sınıf seviyelerine göre
dağılımı, kazanım sayısı ve ders saatleri karşılaştırılarak benzerlik ve
farklılıkları açığa çıkarılmaya çalışılmıştır. Çalışma sonucunda iki ülkenin
fen eğitimi öğretim programının farklı kademlerde ünite, kazanım sayısı, ders
saatti, içerik bakımından farklılık gösterdiği, vizyon ve yaklaşım olarak
benzerlik gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen bulgulardan yola
çıkarak Türkiye fen programında önemli değişiklikler yapılması gerektiği
önerilmektedir.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 29, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 2 |