BibTex RIS Cite

Okul Öncesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenlerinin Empati Düzeylerinin İncelenmesi

Year 2016, Volume: 2 Issue: 2, 72 - 78, 28.12.2016

Abstract

Toplumda sağlıklı bir iletişimin var olabilmesi için empatinin tüm bireylere kazandırılması gerekmektedir. Bunun için de önce öğretmenlerin bu davranışa sahip olması gerekmektedir. Empati kurabilen bir öğretmen kendisini öğrencilerinin yerine koyarak olaylara onların bakış açısıyla bakabilir. Bu da öğretmenin sınıf içinde yaşadığı yönetim ve iletişim sorunlarını en aza indirir. Bu araştırmanın amacı okul öncesi ve bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenlerinin empati düzeylerinin incelenmesidir. Araştırma genel tarama modelinde bir çalışmadır. İstanbul ilinde görev yapan 170 öğretmen araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Bu öğretmenlerin 72’si okul öncesi, 98’i bilgisayar öğretmenidir. Veri toplama aracı olarak Empati Ölçeği (EÖ) kullanılmıştır. EÖ, Baron-Cohen ve arkadaşları tarafından geliştirilmiş olan ve empatiyi ölçen 40 soru ve çeldirici özellikte 20 soruyu içeren bir özbildirim ölçeğidir. Ölçek Bora ve Baysan (2009) tarafından Türkçeye uyarlanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 15 paket programı kullanılmıştır. İstatistiksel teknik olarak da, bağımsız gruplar t Test ve varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır

 

Anahtar Sözcükler: Empati, Okul Öncesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri.

Year 2016, Volume: 2 Issue: 2, 72 - 78, 28.12.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Banu Özkan

Özgür Yılmaz

Publication Date December 28, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Özkan, B., & Yılmaz, Ö. (2016). Okul Öncesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenlerinin Empati Düzeylerinin İncelenmesi. International Journal of Field Education, 2(2), 72-78.

       

                         International Journal of Field Educatİon (IJOFE)

                                                      ISSN: 2149-3030