Storyline yöntemi; karakter, mekan ve olaylar örgüsü çerçevesinde bir öykü etrafında mantık sırasıyla anahtar sorular soran, öğrencileri bizzat yaparak yaşayarak sürece dahil eden, özellikle drama ve rol yapma gibi aktif tekniklerin kullanılmasını gerektiren, öğrenmeyi zihinde somutlaştıran, süreci eğlenceli kılan ve birçok öğrenme stiliyle yöntem zenginliği sunan yapılandırmacı bir öğrenme yöntemidir. Bu araştırmada, Storyline yönteminin küresel bağlantılar öğrenme alanı kapsamında 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin akademik başarısına, öğrenilen bilgilerin kalıcılık düzeyine etkisi ile öğretmen ve öğrencilerin yöntem hakkındaki görüşleri incelenmiştir. Bu bağlamda söz konusu yöntemin tarihi konuların, küresel sorunların ve çözüm yollarının öğretilmesindeki etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada, ön test-son test kontrol gruplu model ve olgubilim (fenomenoloji) kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Aksaray’da iki devlet okulunda 7. sınıfta öğrenim gören toplam 112 öğrenci oluşturmaktadır. Dersler deney grubunda storyline yöntemiyle, kontrol grubunda ise mevcut öğretim uygulamalarıyla işlenmiştir. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen Sosyal Bilgiler Başarı Testi ile birlikte öğrenci günlükleri, öğretmen ve öğrenci yazılı görüşleri kullanılmıştır. Başarı testinin Cronbach Alpha güvenirlik kat sayısı 0.850’dir. Uygulama öncesinde ve sonrasında tüm öğrencilere Sosyal Bilgiler Başarı Testi ön test, son test ve kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Veriler, SPSS programıyla bağımsız gruplar t testi ve bağımlı gruplar t testi ile analiz edilmiştir. Ayrıca nitel veriler için betimsel analiz yapılmıştır. Araştırma sonucuna göre, storyline yöntemi tarih konulu kazanımlar ve toplam kazanımlar düzeyinde öğrencilerin akademik başarılarını artırmada ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığını sağlamada daha etkili ve başarılıdır. Storyline yöntemine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri genel olarak olumludur.
Storyline Yöntemi Sosyal Bilgiler Öğretimi Akademik Başarı Kalıcı Öğrenme Öğretmen Görüşü Öğrenci Görüşü
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 2 |
International Journal of Field Educatİon (IJOFE)
ISSN: 2149-3030