Bu araştırmanın amacı Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının eğitimde kısa mesaj servislerini kullanmaya yönelik kabullerinin WhatsApp örneği ile Teknoloji Kabul Modeli çerçevesinde incelenmesidir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması modelinde gerçekleştirilmiş olup, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının eğitim amaçlı WhatsApp kullanımı Teknoloji Kabul Modeli çerçevesinde oluşturulan açık uçlu görüşme formu ile 30 öğretmen adayından toplanan verilerden edilen bulgularla değerlendirilmiştir. Araştırma kapsamında toplanan veriler betimsel ve içerik analizi yoluyla yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarından elde edilen bulgular incelendiğinde sosyal bilgiler öğretmen adaylarının WhatsApp uygulamasını en çok derslerle ilgili paylaşım, sohbet, fotoğraf paylaşımı, video paylaşımı, sesli görüşme, görüntülü görüşme, durum paylaşımı-kişileri takip etme amacıyla kullandığı, eğitim amaçlı ise derslerle ilgili bilgi/duyuru paylaşımı, ödev paylaşımı, işbirliği, fikir alışverişi yapma ve iletişim kurmak amacıyla kullandığı görülmektedir. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitim amacıyla kullanımlarına ilişkin kullanışlılık algısına yönelik bulgular incelendiğinde öğretmen adaylarının en çok bilgi paylaşımı, derslere ilişkin gelişmelerle ilgili haber alışverişi, zaman kazandırması, iletişimi ve işbirliğini artırması ve grup bilinci oluşturması, fikir alışverişi açısından kullanışlı buldukları, ekonomiklik, yaygınlık, işlevsellik ve performans açısından whatsapp uygulamasının tercih sebebi olduğu ve ileriki mesleki yaşamlarında WhatsApp uygulamasını eğitim amacıyla öğretmen-öğrenci etkileşimi, öğretmen-veli etkileşimi, öğrenci-öğrenci etkileşimini kurmak amacıyla kullanacaklarını belirtmişlerdir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 7 Issue: 2 |
International Journal of Field Educatİon (IJOFE)
ISSN: 2149-3030