Bu araştırmanın amacı; müzik öğretmenlerinin sanatsal liderliğe ve sanatsal liderlik davranışlarını sergilemelerine ilişkin görüşlerini öğrenmek, müzik öğretmenlerinin sanatsal liderlik davranışları sergilemesinin önündeki engelleri tespit etmek ve bu engellerden yöneticilere, velilere, öğretmenlere ve öğrencilere ilişkin hususların neler olduğunu ortaya koymaktır. Araştırmada nitel araştırma modellerinden olgubilim araştırma modeli kullanılmıştır. Olgubilim araştırma yaklaşımının gerekçesi, araştırmaya ilişkin merak edilen olgu ve algılarla ilgili detaylı ve zengin veriler sunması, bu olguları anlamlandırması, insanların belirli bir kavramla ilgili deneyimlerini, anlayışlarını, bakış açılarını ve algılarını ifade etmelerini sağlayan olguların özünü betimlemesidir (van Manen, 2007; Rose vd. 1995). Bu bağlamda müzik öğretmenlerinin sanatsal liderliği kavramının bir olgu olarak ele alınması, katılımcılarla yarı yapılandırılmış görüşme formuna bağlı kalınarak derinlemesine görüşmeler yapılması, müzik öğretmenlerinin sanatsal liderlik davranışları sergilemesinin önündeki engellerin detaylı olarak incelenmesi amacıyla olgubilim araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen nitel veriler içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Verilerin analizinde, objektif ve sistematik tanımlamalar yapılarak veriler kontrollü yorumlanmış, tematik kodlamalara ve kategorilere ayrılarak alt temalar belirlenmiş, neden sonuç ilişkisi içerisinde değerlendirilen verilerden sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda, müzik öğretmenlerinin sanatsal liderlik davranışları sergilemesinin önündeki engeller ağırlıklı olarak, törenler dışında müzik dersinin ve öğretmeninin değersiz görülmesi ve önemsenmemesi, öğretmene moral ve motivasyonun verilmemesi, sanata duyarlı olunmaması ve ilgi gösterilmemesi ve sınav odaklı eğitim sisteminin varlığı olarak görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Yasamda Liderlik |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2022 |
Submission Date | February 8, 2022 |
Acceptance Date | April 20, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: I |