The aim of this study is to investigate the suitability of primary school level supplementary source books for Turkish Curriculum acquisitions. For this purpose, the study was designed as a document analysis. The study group consists of 54 supplementary resource books prepared for the 2nd, 3rd and 4th grades of primary school in the 2020-2021 academic year. The data were analyzed by descriptive analysis method according to the achievements of the curriculum. As a result, supplementary source books have important deficiencies in terms of covering the achievements of the Turkish Lesson Curriculum. In the supplementary resource books, the content does not show a balanced distribution among the program's achievements. In addition, the books include the achievements of the upper classes of the relevant class.
Bu çalışmanın amacı ilkokul düzeyinde öğrenciler için hazırlanmış yardımcı kaynak kitapların Türkçe Dersi Öğretim Programı kazanımlarına uygunluğunu araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi olarak tasarlanmıştır. Çalışma grubunu oluşturan dokümanlar, 2020-2021 öğretim yıllında ilkokul 2, 3 ve 4. sınıflar için hazırlanan yardımcı kaynak kitaplardan oluşmaktadır. Bu amaçla dijital uygulaması veya PDF dosyası olup şifre gerektirmeyen yardımcı kaynak kitaplardan her sınıf düzeyinde on sekizer adet kitap çalışmaya dâhil edilmiştir. Veriler, Türkçe Dersi Öğretim Programı’nın ilgili sınıf düzeyindeki kazanımlarına göre betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Sonuç olarak, öğretmenler tarafından önerilen ve kullanılan yardımcı kaynak kitaplar, Türkçe Dersi Öğretim Programı kazanımlarını kapsaması bakımından önemli eksiklikler barındırmaktadır. Yardımcı kaynak kitaplarda içerik ve kazanımlar arasında dengeli bir dağılım bulunmamaktadır. Ayrıca yardımcı kaynak kitaplarda ilgili sınıfın üst sınıflarından kazanımlara yer verilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | October 26, 2022 |
Acceptance Date | October 25, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |