Dil eğitimi, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeleri için kritik bir alandır. Özellikle Türkçe eğitiminde, dilin yapısal ve işlevsel özelliklerini öğrencilere etkili bir şekilde aktarabilmek önemlidir. Metin temelli dil bilgisi öğretimi, dilin gerçek yaşamdaki kullanımını vurgulayarak, dilin sadece kurallardan ibaret olmadığını, aynı zamanda bir iletişim aracı olduğunu belirtir. Bu yaklaşımla, öğrencilerin dili işlevsel bir şeklilde kullanabilmelerini amaçlanır. Oyunlar, özellikle dil eğitiminde, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmelerine yardımcı olabilecek etkili bir araç olarak kabul edilmektedir. Oyunlar, öğrencilere dilin gerçek yaşamdaki kullanımını deneyimleme fırsatı sunar, motivasyonlarını artırır ve dil öğrenme sürecini daha eğlenceli ve etkileşimli kılar. Bu çalışma, metin temelli işlevsel dil bilgisi öğretiminde oyunların rolünü incelemeyi amaçlamaktadır. Eylem araştırması yöntemiyle metin temelli işlevsel dil bilgisi öğretimi çalışmalarında oyunların; dil bilgisi öğretimi üzerindeki etkisi, öğrenci motivasyonu, öğrenme süreci ve dil becerilerinin gelişimine olan katkısı detaylı bir şekilde ele alınmıştır. Metin temelli işlevsel dil bilgisi öğretiminde kullanılan oyunların, öğrencilerin motivasyonunu artırarak dili keşfetmelerini sağlarken kalıcı öğrenme ve üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine katkı sunduğu gözlemlenmiştir. Bu yöntemin, dil bilgisi öğrenimini eğlenceli ve etkili hale getirerek öğrencilerin akademik başarısını ve bilgilerin uzun süre akılda kalmasını desteklemede önemli bir rol oynayabileceği görülmüştür.
Makale, 2020 yılından önce toplanan verilere dayanarak hazırlanan bir doktora tezinden türetilmiştir. Bu yüzden, geriye dönük olarak etik kurul onayına ihtiyaç duyulmamaktadır. Kurumdan alınan onay ve araştırmayı yürütme izinleri dosyaya eklenmiş durumdadır.
Language education is a critical area for the development of students' language skills. In Turkish education, in particular, it is important to effectively convey the structural and functional features of the language to students. Text-based grammar instruction emphasizes the real-life use of language, indicating that language is not just a set of rules, but also a tool for communication. This approach aims to enable students to use language in a functional way. Games, especially in language education, are recognized as effective tools to help students enhance their language skills. Games offer students the opportunity to experience the real-life use of language, boost their motivation, and make the language learning process more enjoyable and interactive. This study aims to examine the role of games in text-based functional grammar instruction. Using action research methods, it has comprehensively addressed the impact of games on grammar teaching, student motivation, the learning process, and the contribution to the development of language skills within the context of text-based functional grammar education. It has been observed that games used in text-based functional grammar instruction enhance students' motivation and foster language exploration, while also contributing to lasting learning and the development of higher-order thinking skills. This approach appears to play a significant role in making grammar learning enjoyable and effective, supporting students' academic success and promoting long-term retention of information.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | October 27, 2024 |
Submission Date | June 5, 2024 |
Acceptance Date | October 27, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |