Bu araştırmada ilkokul
4. sınıf matematik dersinde oyunla öğretim yönteminin dördüncü sınıf
öğrencilerinin akademik başarısına etkisi araştırılmıştır. Kahramanmaraş İlinde
Türkoğlu İlçesinde bulunan bir ilkokulun 4. sınıflarından biri deney ve diğeri
kontrol grubu olacak şekilde seçkili olarak belirlenmiştir. Araştırmanın
yöntemi yarı deneysel desen olup, çalışma grubunu 19 kontrol, 19 deney olmak
üzere toplam 38 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada deney grubuna dersler
oyunla öğretim yöntemine, kontrol grubunda ilkokul dördüncü sınıf matematik
öğretmen kılavuzundaki yönergelere uygun işlenmiştir. Bu araştırmada deney
öncesi her iki gruba ön-test, uygulama sonunda son-test uygulanmıştır.
Verilerin istatistiksel olarak karşılaştırılmasında deney ve kontrol grubunun
ön-test puanları bağımsız gruplarda t testi, deney ve kontrol grubunun son-test
puanları Tek Yönlü Kovaryans, deney ve kontrol grubu için bağımlı gruplarda t
testi, cinsiyet için bağımsız gruplarda t testi, ailenin eğitim düzeyi için tek
yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin
matematik başarılarında deney grubu lehine anlamlı farklılığın olduğu, cinsiyet
ve ailenin eğitim düzeyine göre anlamlı bir farklılığın olmadığı sonucuna
ulaşılmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 3, 2018 |
Acceptance Date | November 14, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 1 |