Dating apps have become a worldwide trend since Tinder. The predominantly An-glo-American literature generally pays less attention to how they are used in and affected by different cultural contexts. Based on an online survey (N=915), this study explores Tinderers’ motivations, swiping strategies, and the context of using Tinder in Turkey in relation to gender. First, the paper finds that although Tinderers mostly use the app for casual sex, socialization and entertainment emerged as other popular motivations. Second, we find some support for the “status vs. beauty” ste-reotype though physical appearance is also the top criterion for women. Lastly, un-like the Anglo-American contexts, we find that the social stigma around Tinder in Turkey is more likely to affect women who limit their use to contexts that they as-sociate with privacy. Defining Tinder as an algorithmic cultural object, this paper highlights how technology and culture are intertwined in a relation of co-production.
Flört uygulamaları, Tinder’la birlikte dünya çapında bir popülarite kazandı. Ağırlık-lı olarak Anglo-Amerikan bağlamlara odaklanan çalışmaların bulunduğu literatür, genellikle bu teknolojilerin farklı kültürel bağlamlarda nasıl kullanıldığını ve bu kültürel bağlamlardan nasıl etkilendiğini göz ardı etmektedir. Çevrimiçi anket yön-temine dayanan bu çalışma (N=915), Türkiye’de Tinder kullanan kişilerin motivas-yonlarının, kaydırma, yani eş seçme, stratejilerinin ve Tinder’ı kullanma bağlamla-rının toplumsal cinsiyetle olan ilişkisini keşfetmektedir. Bulgular, öncelikle, Tin-der’cıların uygulamayı çoğunlukla seks amaçlı ilişkiler için kullansa da sosyalleşme ve eğlencenin diğer popüler motivasyonlar olarak öne çıktığını göstermektedir. İkinci olarak, fiziksel görüntünün de kadınlar için başat kriter olduğunu gözlemle-sek de “statü-güzellik” kalıbını destekleyen bazı bulgularla karşılaştık. Son olarak, Anglo-Amerikan bağlamların aksine, Türkiye’deki Tinder’a dair toplumsal damga-nın kadınları erkeklere nazaran daha fazla etkilediğini, kadınların uygulamayı özel alanlarda kullanmayı tercih ederek kullanımlarını kısıtladıklarını gözlemledik. Tin-der’ı algoritmik kültürel obje olarak tanımlayan bu çalışma, teknoloji ve kültürün nasıl bir eş üretim ilişkisi içerisinde olduğunun altını çizmektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 3 |