Bu araştırmada Bilim ve Sanat Merkezlerindeki özel yetenekli ortaokul öğrencilerinin ahlaki olgunluk düzeylerinin belirlenerek incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla 2020 yılında Bolu Bilim ve Sanat Merkezindeki ortaokul öğrencilerine gerekli izinler alınarak “Ahlaki Olgunluk Ölçeği” uygulanmıştır. Araştırma betimsel tarama modelinden oluşmaktadır. Veriler, SPSS 15 paket programı kullanılarak çözümlenmiştir. Normal dağılım gösteren veri gruplarında t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Tukey testi ve ortalamalar kullanılmıştır. Sonuçların anlamlı olup olmadığı .05 düzeyinde test edilmiştir. Öğrencilerin ahlaki olgunluk düzeylerinin “çoğu zaman” düzeyinde olduğu görülmektedir. Öğrencilerin ahlaki olgunluk düzeyleri ile cinsiyetleri, örgün eğitimdeki okul türleri ve babalarının eğitim düzeyleri arasında ise anlamlı bir fark var bulunmamaktadır. Öğrencilerin örgün eğitimdeki sınıf seviyeleri ve annelerinin eğitim düzeyleri ile ahlaki olgunluk düzeyleri arasında anlamlı bir fark var bulunmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.