Hotel animation services are important for both management and tourists. Tourist satisfaction with recreational and animation services can contribute to increase food and beverage sales during show programs at hotels and resorts in the coastal regions. Animation services include three types of animation programs such as, sports activities, evening entertainment/shows and entertainment programs for children. The purpose of this study is to evaluate hotel animation services from managers and tourist perspective. This paper which qualitative research method was used in, firstly, a literature review that related to recreational and animation services at hotels were conducted And then data were collected by researchers in face-to-face interviews with 10 managers and 22 tourists at hotels and resorts in Antalya and Muğla. The results indicate that managers and tourists believe in hotel animation programs and people have a crucial role on customer satisfaction.
Keywords: Animation services, Hotel, Managers, Tourists
Jel Classification: M19, L83Otel animasyon hizmetleri hem yönetim hem de turistler açısından önemsenmektedir. Kıyı bölgelerindeki resort otellerde rekreasyon ve animasyon hizmetlerinden turistlerin memnuniyeti yiyecek-içecek satışlarının artmasına da katkı sağlayabilmektedir. Bu animasyonlar, spor aktiviteleri, akşam eğlence/gösterileri ve çocuklar için eğlence programları olmak üzere üç animasyon hizmetlerini içerir. Bu çalışmanın amacı otel yöneticileri ve turistlerin bakış açısıyla animasyon hizmetlerini değerlendirmektir. Nitel araştırma yöntemi kullanılan bu çalışmada öncelikle otellerde rekreasyon ve animasyon hizmetleriyle ilgili alan yazın taraması gerçekleştirilmiştir. Sonra Antalya ve Muğla Bölgelerindeki otellerde 10 yönetici ve 22 turist ile yüz yüze mülakatlar yapılarak veriler toplanmıştır. Sonuçlar otel yönetici ve turistlerin müşteri memnuniyetinde otel animasyonları ve personelinin önemli bir rolü olduğuna inandıklarını göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 3, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 1 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.