The aim of this study is to investigate mathematics teacher candidates’ processes of learning object development through 3D modeling program. Nine mathematics teacher candidates who continue to mathematics teaching program at a foundation university in 2014-2015 spring term constituted the participants of the present study. Data were gathered through structured open-ended questions and were supported with observation results. Data were analyzed through content analysis. Findings of the study revealed that, participants held positive perceptions on developing 3D learning objects through 3D modeling program since, it helps to understand abstract concepts, it facilitates learning and ensures lasting learning. Besides, mathematics teacher candidates were identified the advantages of the software used as free, easily accessible and user-friendly. It is thought that results of the study may suggest for integrating technology to learning environments in a more effective manner.
Keywords: Learning Objects; Tinkercad; 3D modelingBu araştırmanın amacı; matematik öğretmen adaylarının 3 boyutlu (3B) modelleme programı ile öğrenme nesneleri geliştirme süreçlerini incelemektir. 2014-2015 bahar döneminde bir vakıf üniversitesinde, matematik öğretmenliği programına devam eden dokuz üçüncü sınıf öğretmen adayı bu çalışmanın katılımcılarını oluşturmaktadır. Araştırma verileri, araştırmanın amacına uygun olarak hazırlanmış yapılandırılmış açık-uçlu görüşme soruları kullanılarak toplanmıştır ve gözlem verileri ile desteklenmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma bulguları, katılımcıların 3B öğrenme nesnesi geliştirme sürecine dair soyut kavramların somutlaştırılmasına yardımcı olması, öğrenme sürecini kolaylaştırması ve kalıcı öğrenmeyi sağlaması gibi sebeplerden dolayı 3B modelleme programına karşı olumlu görüş bildirdiklerini göstermektedir. Bunun yanı sıra, söz konusu programın ücretsiz, kolay erişilebilir ve kullanımının kolay olması gibi özellikler, katılımcılar tarafından programın olumlu özellikleri arasında gösterilmiştir. Elde edilen verilerin, teknolojinin öğrenme ortamlarına daha verimli aktarılmasında, öğretmen yetiştirme programlarının düzenlenmesinde yararlı olacağı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 1 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.