Araştırmanın genel amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının sorgulama becerilerinin bazı değişkenler (cinsiyet, sınıf düzeyi, aile gelir durumu, anne ve baba eğitim durumu) açısından incelenmesidir. Araştırmanın katılımcılarını, bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 160 fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Aldan Karademir ve Saracaloğlu (2013) tarafından geliştirilen “Sorgulama Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS istatistiksel paket programı ile yapılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre Fen Bilgisi öğretmen adaylarının sorgulama becerilerinin olumlu ve ortalamanın üzerinde olduğu, cinsiyet değişkeni açısından kadın fen bilgisi öğretmenlerinin lehine olduğu, sınıf düzeyi açısından üst sınıflara doğru gidildikçe sorgulama becerilerinin arttığı, anne – baba eğitim durumu ve aile gelir durumuna göre herhangi bir değişimin olmadığı görülmektedir. Alan yazın incelendiğinde farklı branşlarda öğretmen adaylarının sorgulama becerilerini ortaya koyan pek çok çalışma mevcuttur. Ancak Fen Bilgisi öğretmen adaylarının sorgulama becerilerinin ortaya konulduğu çalışma sayısı oldukça sınırlıdır. Bu çalışmanın önemi Fen Bilgisi öğretmen adaylarının sorgulama becerilerinin ortaya konularak bu alanda veri zenginliği oluşmasına yardımcı olmak ve görülen eksiklikler doğrultusunda gereken önlemlerin alınmasına katkı sağlamaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 11, 2020 |
Acceptance Date | June 20, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 9 Issue: 1 |