Research Article
BibTex RIS Cite

Döviz Kuru İle Tüketici Güveni İlişkisi: Türkiye Örneği

Year 2020, Volume: 9 Issue: 2, 170 - 179, 31.12.2020

Abstract

Bir ekonomideki gelecek beklentileri, ekonomi politikalarının seyrini etkileyen en önemli faktörlerden biridir. Tüketicilerin beklentileri birçok makroekonomik değişkeni önemli ölçüde etkileyebilmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, 2012: 01-2019: 09 dönemini kapsayan aylık verileri kullanarak döviz kuru ile tüketici güveni arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Pesaran vd. (2001) tarafından geliştirilen Gecikmesi Dağıtılmış Otogresif Model yöntemi uygulanmıştır. Bu analiz yönteminin en önemli avantajı, modeldeki değişkenler farklı durağanlık seviyelerine sahip olsalar dahi, ARDL sınır testinin uygulanabiliyor olmasıdır. Elde edilen analiz sonuçlarına göre, döviz kuru ile tüketici güveni arasında anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Ayrıca döviz kuru hem uzun hem de kısa vadede tüketici güvenini olumsuz etkilemektedir.

References

  • Çelik, S. (2010). An Unconventional Analysis of Consumer Confidence Index for the Turkish Economy. International Journal of Economics and Finance Studies, 2: (1), 121-129.
  • Delorme, Jr., C. D., Kamerschen D. R. and Voeks L. F. (2001). Consumer Confidence and Rational Expectations in the United States Compared with the United Kingdom. Applied Economics 33: (7), 863-869.
  • Gürgür, T. and Kılınç, Z. (2015). In Search of the Drivers of the Turkish Consumer Confidence. CBRT Working Paper, 15: (38), Ankara.
  • Golinelli, R. and Parigi, G. (2004). Consumer Sentiment and Economic Activity: A Cross Country Comparison. Journal of Business Cycle Measurement and Analysis, 1: (2), 147-170.
  • Karasoy, H. G. (2015). Consumer Confidence Indices and Financial Volatility. Research Notes in Economics, Central Bank of the Republic of Turkey, 15: (16).
  • Narayan S., and Narayan P.K. (2004). Determinants of Demand of Fiji’s Exports: An Empirical Investigation. The Developing Economics, 17: (1), 95-112.
  • Katona, G. (1968). Consumer Behavior: Theory and Findings on Expectations and Aspirations. The American Economic Review, 58: (2), 19-30.
  • Ludvigson, S. (2004). Consumer Confidence and Confidence Spending. Journal of Economic Perspectives, 18: (2), 29-50.
  • McIntyre, K. H. (2007). Reconciling Consumer Confidence and Permanent Income Consumption. Eastern Economic Journal 33: (2), 257-275.
  • Oral, E. (2005). Consumer Confidence Index for Turkey. OECD Workshop on International Development of Business and Consumer Tendency Surveys, Brussels, Belgium.
  • Pesaran, M. H., Shin, Y. and Smith, R. J. (2001). Bounds Testing Approaches to the Analysis of Level Relationships. Journal of Applied Econometrics, 16: (3), 289-326
Year 2020, Volume: 9 Issue: 2, 170 - 179, 31.12.2020

Abstract

References

  • Çelik, S. (2010). An Unconventional Analysis of Consumer Confidence Index for the Turkish Economy. International Journal of Economics and Finance Studies, 2: (1), 121-129.
  • Delorme, Jr., C. D., Kamerschen D. R. and Voeks L. F. (2001). Consumer Confidence and Rational Expectations in the United States Compared with the United Kingdom. Applied Economics 33: (7), 863-869.
  • Gürgür, T. and Kılınç, Z. (2015). In Search of the Drivers of the Turkish Consumer Confidence. CBRT Working Paper, 15: (38), Ankara.
  • Golinelli, R. and Parigi, G. (2004). Consumer Sentiment and Economic Activity: A Cross Country Comparison. Journal of Business Cycle Measurement and Analysis, 1: (2), 147-170.
  • Karasoy, H. G. (2015). Consumer Confidence Indices and Financial Volatility. Research Notes in Economics, Central Bank of the Republic of Turkey, 15: (16).
  • Narayan S., and Narayan P.K. (2004). Determinants of Demand of Fiji’s Exports: An Empirical Investigation. The Developing Economics, 17: (1), 95-112.
  • Katona, G. (1968). Consumer Behavior: Theory and Findings on Expectations and Aspirations. The American Economic Review, 58: (2), 19-30.
  • Ludvigson, S. (2004). Consumer Confidence and Confidence Spending. Journal of Economic Perspectives, 18: (2), 29-50.
  • McIntyre, K. H. (2007). Reconciling Consumer Confidence and Permanent Income Consumption. Eastern Economic Journal 33: (2), 257-275.
  • Oral, E. (2005). Consumer Confidence Index for Turkey. OECD Workshop on International Development of Business and Consumer Tendency Surveys, Brussels, Belgium.
  • Pesaran, M. H., Shin, Y. and Smith, R. J. (2001). Bounds Testing Approaches to the Analysis of Level Relationships. Journal of Applied Econometrics, 16: (3), 289-326
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Gizem Baş 0000-0002-7667-2992

Mehmet Kara 0000-0001-5572-2404

Publication Date December 31, 2020
Acceptance Date December 24, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 9 Issue: 2

Cite

APA Baş, G., & Kara, M. (2020). Döviz Kuru İle Tüketici Güveni İlişkisi: Türkiye Örneği. International Journal of Social Science Research, 9(2), 170-179.
AMA Baş G, Kara M. Döviz Kuru İle Tüketici Güveni İlişkisi: Türkiye Örneği. IJSSR. December 2020;9(2):170-179.
Chicago Baş, Gizem, and Mehmet Kara. “Döviz Kuru İle Tüketici Güveni İlişkisi: Türkiye Örneği”. International Journal of Social Science Research 9, no. 2 (December 2020): 170-79.
EndNote Baş G, Kara M (December 1, 2020) Döviz Kuru İle Tüketici Güveni İlişkisi: Türkiye Örneği. International Journal of Social Science Research 9 2 170–179.
IEEE G. Baş and M. Kara, “Döviz Kuru İle Tüketici Güveni İlişkisi: Türkiye Örneği”, IJSSR, vol. 9, no. 2, pp. 170–179, 2020.
ISNAD Baş, Gizem - Kara, Mehmet. “Döviz Kuru İle Tüketici Güveni İlişkisi: Türkiye Örneği”. International Journal of Social Science Research 9/2 (December 2020), 170-179.
JAMA Baş G, Kara M. Döviz Kuru İle Tüketici Güveni İlişkisi: Türkiye Örneği. IJSSR. 2020;9:170–179.
MLA Baş, Gizem and Mehmet Kara. “Döviz Kuru İle Tüketici Güveni İlişkisi: Türkiye Örneği”. International Journal of Social Science Research, vol. 9, no. 2, 2020, pp. 170-9.
Vancouver Baş G, Kara M. Döviz Kuru İle Tüketici Güveni İlişkisi: Türkiye Örneği. IJSSR. 2020;9(2):170-9.