Hastanede Öğrencilere Verilen Oryantasyon Eğitiminin Etkinliğinin Değerlendirilmesi
Özet
Amaç:Araştırma, hastanede öğrencilere verilen oryantasyon eğitiminin öğrencilerin uyum süreci üzerine etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Gereç ve Yöntem:Araştırmanın örneklemini, İstanbul Anadolu yakasında hizmet veren kadın hastalıkları doğum ve çocuk hastanesine staj için gelen 217 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından hazırlanan katılımcıların tanıtıcı özellikleri ve hastane hizmet sürecine yönelik soruları içeren 23 soruluk ön-test ve son-test anket formu ile elde edilmiştir. Öğrencilere oryantasyon eğitimi öncesinde ön-test ve eğitim sonrası son-test uygulanmıştır. Veriler SPSS programında yüzdelik hesaplama, t-test ve varyans analizi ile değerlendirilmiştir. Bulgular: Öğrencilerin ön-test puanları incelendiğinde; en yüksek puanın %80 ile iletişim konularında alındığı, en düşük puanın %64.9 ile enfeksiyon konularında alındığı saptanmıştır. Son-testte ise öğrencilerin en yüksek puanı (% 88.5) ile yine iletişim konularında aldığı, en düşük puanı ise hasta güvenliği konularında (%74.9) aldığı saptanmıştır. Öğrencilerin ön-test puan ortalamasının 68.33±15.61, sontest puan ortalamasının 81.69±14.88 olduğu ve aradaki farkın anlamlı olduğu (p<.05), eğitim sonrası öğrencilerin puanlarının yükseldiği belirlenmiştir. Ayrıca daha önce iş sağlığı eğitimi alanların, kadın öğrencilerin, üniversite öğrencilerinin puanlarının diğerlerine göre daha yüksek olduğu ve aradaki farkın anlamlı olduğu saptanmıştır
(p<.05). Sonuç: Öğrencilerin hastanelere staja çıktıklarında kurum bazlı oryantasyon eğitimlerine ihtiyaçlarının olduğu ve yapılan eğitimin öğrencilerin farkındalıklarını artırdığı belirlenmiştir.
Anahtar kelimeler: Eğitim, ebe, hemşire, oryantasyon eğitimi, öğrenci
Assessment of the Effectiveness of Orientation Training Given to Students at Hospital
Abstract
Objective: Study was performed to determine the effectiveness of orientation training provided for students at hospitals on the adaptation process of students. Materials and Methods: The sample included 217 students who were interns at an obstetrics and pediatrics hospital located at the Anatolian site of Istanbul. Data were collected using a pre-test and post-test questionnaire form which was prepared by the researchers and consisted of 23 questions on personal characteristics and hospital services. Prior to the orientation training, a pre-test was administered and following the training, a post-test was applied. Statistical analyses including percentiles, t-tests, and analysis of variance were carried out using the SPSS software. Findings:Pre-test results showed that students scored the highest on the communication category at 80% level, while the lowest scores were obtained from the infection category at 64.9% level. According to post-test results, the highest and lowest scores were obtained from the communication (88.5%) and patient safety (74.9%) categories, respectively. It was found that the mean pre- and post-test scores were 68.33±15.61 and 81.69±14.88, respectively. There was a significant difference between the pre- and post-test scores (p<.05). Students’ scores increased following the training. It was also determined that students who previously received occupational health training, who were female and who were university students significantly scored higher compared to others (p<.05). Conclusion: It was concluded that students need to receive organization based orientation programs during internship and that orientation training increased awareness.
Keywords: Training, midwife, nurse, orientation training, student.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2018 |
Submission Date | August 2, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 1 |
Licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.