BibTex RIS Cite

COVID-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Hemşirelik Eğitimi: Ulusal Deneyim

Year 2021, Volume: 6 Issue: 1, 33 - 36, 31.01.2021

Abstract

COVİD-19’un Dünya Sağlık Örgütü tarafından bir pandemi olarak tanımlanmasını takiben üniversitelerde yüz yüze olan eğitime ara verilmiş ve uzaktan eğitim sürecine geçilmiştir. 2020-2021 eğitim öğretim yılı güz dönemi uzaktan eğitim şeklinde, üniversitelerin olanakları ölçüsünde çevrimiçi/senkron, asenkron ya da hibrit şekilde yürütülmüştür. Bu süreçte hemşirelik lisans eğitim programımız “Hibrit Eğitim Modeli”ni kullanmıştır. Uzaktan eğitim sürecimizde müfredatta yer alan derslerde herhangi bir sınırlandırma, azaltma, başka bir döneme erteleme yapılmadan tamamı aksatılmadan yürütülmüştür. Derslerin teorik bölümleri çevrimiçi/senkron veya asenkron olarak işlenmiştir. Laboratuvar uygulamaları ve klinik/saha uygulamaları ise COVİD-19 salgınında alınması gereken önlemler alındıktan sonra yüz yüze yürütülmüştür.

Supporting Institution

YOK

Project Number

YOK

Thanks

-

References

  • 1. International Council of Nurses. Nursing Definitions, [homepage on the Internet]. [cited 2020 Dec 12]. Available from: https://www.icn.ch/ nursing-policy/nursing-definitions.
  • 2. YÖK “Doktorluk, Hemşirelik, Ebelik, Diş Hekimliği, Veterinerlik, Eczacılık ve Mimarlık Eğitim Programlarının Asgari Eğitim Koşullarının Belirlenmesine Dair Yönetmelik”2. Bölüm, hemşirelik madde-4. [Internet]. [cited 2020 Dec 12]. Available from: https://www.mevzuat. gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=11949&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5
  • 3. Hemşirelik Ulusal Çekirdek Eğitim Programı (HUÇEP) 2014. [cited 2020 Dec 12]. Available from: https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/ egitim_ogretim_dairesi/Ulusal-cekirdek-egitimi-programlari/ hemsirelik_cekirdek_egitim_programi.pdf
  • 4. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Özdeğerlendirme Raporu. [homepage on the Internet]. [cited 2020 Dec 12]. Available from: https://sbf.erciyes.edu.tr/Icerik/Ozdegerlendirme-Raporu/Saglik- Bilimleri Fakultesi/0/18/132.
  • 5. Özer M, Suna E. COVID-19 salgını ve eğitim. İçinde: Şeker M, Özer A, Korkur C, editörler. Küresel salgının anatomisi, insan ve toplumun geleceği. Ankara: TÜBA; 2020. ss.175.
  • 6. World Health Organization. Archived: WHO Timeline – COVID-19 [homepage on the Internet]. [cited 2020 Dec 12]. Available from: https://www.who.int/news/item/27-04-2020-who-timeline---covid-19
  • 7. Göktaş Y, Yıldırım Z, Yıldırım S. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitim fakültelerindeki durumu: dekanların görüşleri. Eğitim ve Bilim. 2008;33(149):30-50.
  • 8. Erciyes Üniversitesi Uzaktan Eğitim Sürecine İlişkin Usul ve Esasları. [homepage on the Internet]. [cited 2020 Dec 20]. Available from: https://www.erciyes.edu.tr/Dosyalar/Yonerge/ERCIYES_UNIVERSITESI_ UZAKTAN_EGITIM_ILE_VERILECEK__fsxs.pdf

Distance Nursing Education During COVID-19 Pandemic: A National Experience

Year 2021, Volume: 6 Issue: 1, 33 - 36, 31.01.2021

Abstract

Face-to-face education was suspended, and distance education was initiated in universities following the identification of COVID-19 as a pandemic by the World Health Organization. The 2020-2021 academic year fall semester was conducted as distance education in the forms of online/synchronous, asynchronous or hybrid depending on the facilities of universities. In this process, our nursing undergraduate education program used the "Hybrid Education Model". In our distance education process, all the courses in the curriculum were conducted without any limitations, reductions, or postponements to another term. The theoretical parts of the courses were performed as online/synchronous or asynchronous. Laboratory applications and clinical/field practices were carried out face-to-face after taking necessary precautions for the COVID-19 pandemic.

Project Number

YOK

References

  • 1. International Council of Nurses. Nursing Definitions, [homepage on the Internet]. [cited 2020 Dec 12]. Available from: https://www.icn.ch/ nursing-policy/nursing-definitions.
  • 2. YÖK “Doktorluk, Hemşirelik, Ebelik, Diş Hekimliği, Veterinerlik, Eczacılık ve Mimarlık Eğitim Programlarının Asgari Eğitim Koşullarının Belirlenmesine Dair Yönetmelik”2. Bölüm, hemşirelik madde-4. [Internet]. [cited 2020 Dec 12]. Available from: https://www.mevzuat. gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=11949&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5
  • 3. Hemşirelik Ulusal Çekirdek Eğitim Programı (HUÇEP) 2014. [cited 2020 Dec 12]. Available from: https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/ egitim_ogretim_dairesi/Ulusal-cekirdek-egitimi-programlari/ hemsirelik_cekirdek_egitim_programi.pdf
  • 4. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Özdeğerlendirme Raporu. [homepage on the Internet]. [cited 2020 Dec 12]. Available from: https://sbf.erciyes.edu.tr/Icerik/Ozdegerlendirme-Raporu/Saglik- Bilimleri Fakultesi/0/18/132.
  • 5. Özer M, Suna E. COVID-19 salgını ve eğitim. İçinde: Şeker M, Özer A, Korkur C, editörler. Küresel salgının anatomisi, insan ve toplumun geleceği. Ankara: TÜBA; 2020. ss.175.
  • 6. World Health Organization. Archived: WHO Timeline – COVID-19 [homepage on the Internet]. [cited 2020 Dec 12]. Available from: https://www.who.int/news/item/27-04-2020-who-timeline---covid-19
  • 7. Göktaş Y, Yıldırım Z, Yıldırım S. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitim fakültelerindeki durumu: dekanların görüşleri. Eğitim ve Bilim. 2008;33(149):30-50.
  • 8. Erciyes Üniversitesi Uzaktan Eğitim Sürecine İlişkin Usul ve Esasları. [homepage on the Internet]. [cited 2020 Dec 20]. Available from: https://www.erciyes.edu.tr/Dosyalar/Yonerge/ERCIYES_UNIVERSITESI_ UZAKTAN_EGITIM_ILE_VERILECEK__fsxs.pdf
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Davetli Derleme
Authors

Salime Mucuk 0000-0003-4787-7515

Özlem Ceyhan 0000-0002-1869-8713

Pınar Tekinsoy Kartın 0000-0002-9977-158X

Project Number YOK
Publication Date January 31, 2021
Submission Date January 8, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Mucuk, S., Ceyhan, Ö., & Tekinsoy Kartın, P. (2021). COVID-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Hemşirelik Eğitimi: Ulusal Deneyim. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 6(1), 33-36.
AMA Mucuk S, Ceyhan Ö, Tekinsoy Kartın P. COVID-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Hemşirelik Eğitimi: Ulusal Deneyim. İKÇÜSBFD. January 2021;6(1):33-36.
Chicago Mucuk, Salime, Özlem Ceyhan, and Pınar Tekinsoy Kartın. “COVID-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Hemşirelik Eğitimi: Ulusal Deneyim”. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 6, no. 1 (January 2021): 33-36.
EndNote Mucuk S, Ceyhan Ö, Tekinsoy Kartın P (January 1, 2021) COVID-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Hemşirelik Eğitimi: Ulusal Deneyim. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 6 1 33–36.
IEEE S. Mucuk, Ö. Ceyhan, and P. Tekinsoy Kartın, “COVID-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Hemşirelik Eğitimi: Ulusal Deneyim”, İKÇÜSBFD, vol. 6, no. 1, pp. 33–36, 2021.
ISNAD Mucuk, Salime et al. “COVID-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Hemşirelik Eğitimi: Ulusal Deneyim”. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 6/1 (January 2021), 33-36.
JAMA Mucuk S, Ceyhan Ö, Tekinsoy Kartın P. COVID-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Hemşirelik Eğitimi: Ulusal Deneyim. İKÇÜSBFD. 2021;6:33–36.
MLA Mucuk, Salime et al. “COVID-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Hemşirelik Eğitimi: Ulusal Deneyim”. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, vol. 6, no. 1, 2021, pp. 33-36.
Vancouver Mucuk S, Ceyhan Ö, Tekinsoy Kartın P. COVID-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Hemşirelik Eğitimi: Ulusal Deneyim. İKÇÜSBFD. 2021;6(1):33-6.



Licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.