Objective: Distance education has been compulsory, and university students have been affected by this situation, as a result of the precautions taken to prevent the transmission of the COVID-19 virus. With this study, it was aimed to determine the perceptions of university students studying at the health sciences faculty regarding distance education applied during the COVID-19 pandemic process.
Material and Method: This study was designed descriptively and cross-sectionally. The research data were collected by the online questionnaire method with seven propositions, whose content validity was carried out. The research was collected at the faculty of health sciences of a state university in Istanbul between December 2020 and January 2021. The sample of the study consisted of 261 students (nursing, health management and social work). The data were analyzed with descriptive (number, percentage, mean, and standard deviation) methods in the SPSS 22 statistical program.
Results: It was found that they did not perceive distance education positively (46.4%) because they believed that the majority of the students participating in the study do not prefer distance education in the future (44.8%), prefer traditional education to distance education (76.6%), do not find the quality of distance education satisfactory (61.3%), believe that in-class interaction is effective for learning (85.8%) and believe that distance education is inadequate (88.9%) in giving vocational practice courses.
Conclusion: It can be said that distance education is not seen and adopted as an effective learning tool by health sciences faculty students.
Perception COVID-19 pandemic faculty of health sciences distance education university students.
yoktur
Amaç: COVID-19 virüsünün bulaşmasını engellemek amacıyla alınan önlemler neticesinde zorunlu olarak uzaktan eğitime geçilmiş ve üniversite öğrencileri bu durumdan etkilenmiştir. Bu çalışma ile sağlık bilimleri fakültesinde öğrenim gören üniversite öğrencilerinin COVID-19 pandemi sürecinde uygulanan uzaktan eğitime ilişkin algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Bu çalışma tanımlayıcı ve kesitsel olarak tasarlanmıştır. Araştırma verisi kapsam geçerliği yapılan yedi önermelik çevrimiçi anket yöntemi ile toplanmıştır. Araştırma İstanbul’daki bir devlet üniversitesinin sağlık bilimleri fakültesinde Aralık 2020-Ocak 2021 tarihleri arasında toplanmıştır. Araştırmanın örneklemini 261 öğrenci (hemşirelik, sağlık yönetimi ve sosyal hizmet) oluşturmuştur. Veriler SPSS 22 istatistik programında betimleyici (sayı, yüzde, ortalama ve standart sapma) yöntemlerle analiz edilmiştir.
Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin çoğunluğunun uzaktan eğitimi gelecekte tercih etmemesi (%44,8), geleneksel eğitimi uzaktan eğitime tercih etmesi (%76,6), uzaktan eğitim kalitesini tatmin edici bulmaması (%61,3), sınıf içi etkileşimin öğrenme üzerinde etkili olduğuna inanması (%85,8), ve uzaktan eğitimi mesleki uygulama derslerinin verilmesinde yetersiz kaldığına inanması (%88,9) nedenleriyle uzaktan eğitimi olumlu algılamadıkları (%46,4) bulunmuştur.
Sonuç: Sağlık bilimleri fakültesi öğrencileri tarafından uzaktan eğitimin etkin bir öğrenme aracı olarak görülmediği ve benimsenmediği söylenebilir.
yoktur
yoktur
Çalışmaya katılan katılımcılara teşekkür etmekteyiz.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Project Number | yoktur |
Early Pub Date | October 8, 2023 |
Publication Date | October 8, 2023 |
Submission Date | January 22, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 8 Issue: 3 |
Licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.