3+1 on-the-job
training programs have been developed in order to enable the students of
Accounting Department of Vocational School to work as more qualified and
desired individuals in business life. Accounting professionals and occupational
chambers also have important duties in the process of recruiting trainees who should
be seen as future representatives of the accounting profession as qualified
individuals. The purposes of this research are to examine the approach to
accounting profession members' 3+1 on-the-job training program, to put forth
expectations and to offer solutions that can meet these expectations. The
research was applied to accounting professionals who have been in Denizli city centre
for at least 10 years. As a result of the research, the most important
expectations of the accounting professions from the trainees are on the plan of
document system, package program knowledge, pre-accounting, responsibility and
ethics. In addition to the 3+1 on-the-job training program, professional
chambers of accounting profession members in the interactive educational
environments are introduced to this program to be independent of time and
space, and also to obtain the results as quickly as possible.
Meslek Yüksekokulu Muhasebe bölümü
öğrencilerinin iş hayatında daha donanımlı ve aranan nitelikte bireyler olarak
çalışabilmeleri için 3+1 işbaşı eğitimi programları geliştirilmiştir. Muhasebe
mesleğinin gelecekteki temsilcileri olarak görülmesi gereken stajyerlerin,
nitelikli bireyler olarak mesleğe kazandırılması aşamasında muhasebe meslek mensuplarının
ve meslek odalarının da önemli görevleri vardır. Bu araştırmanın amacı;
muhasebe meslek mensuplarının 3+1 işbaşı eğitimi programına yaklaşımını
incelemek, beklentilerini ortaya koymak ve bu beklentileri karşılayabilecek
çözüm önerileri sunmaktır. Araştırma Denizli il merkezinde en az 10 yıl
faaliyet gösteren muhasebe meslek mensuplarına uygulanmıştır. Araştırma
sonucunda muhasebe meslek mensuplarının stajyerlerden en önemli beklentileri
belge düzeni, paket program bilgisi, ön muhasebe, sorumluluk ve etik ile ilgili
yeterlilikleri ön plana çıkmaktadır. Ayrıca 3+1 işbaşı eğitimi programı ile
ilgili meslek odaların İnteraktif eğitim ortamlarında muhasebe meslek
mensuplarına bu programın tanıtılarak zaman ve mekândan bağımsız olmasının
yanında ihtiyaç halinde hızlı ulaşılmasının sağlanması gibi sonuçlar elde
edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Economics |
Journal Section | Research Papers |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2018 |
Submission Date | November 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 6 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.