Clinical Research
BibTex RIS Cite

TOPLUM ECZACILARININ HİZMET İÇİ EĞİTİME YAKLAŞIMLARININ ETİK ANALİZİ: Gelecekte Eczacılık Hizmet İçi Eğitiminin Nasıl Olmasını Hayal Ediyoruz. AN ETHİCAL ANALYSİS OF COMMUNİTY PHARMACİSTS' PERSPECTİVES ON İN-SERVİCE TRAİNİNG: We Envision what Pharmacy in-service Training will look like in the Future.

Year 2024, Volume: 3 Issue: 3, 7 - 12, 29.11.2024

Abstract

Toplum eczaneleri, ilaç ihtiyacını karşılayan sağlık birimleri olmanın ötesinde, sağlıkla ilgili endişeleri olanlar, bilgi ve güvenilir tavsiyeye ihtiyaç duyanlar için sağlık sistemiyle ilk temas noktasıdır. Bu bağlamda eczacıların sağlık, bilişim, afet yönetimi, değişen mevzuatlar, yönetmelikler anlamında yeterli donanıma sahip olması gereklidir ve bu sürekli eğitimlerle sağlanabilir. Bu araştırma eğitime eczacıların ilgi düzeylerini irdelemek amacıyla planlanmıştır. Araştırmada, eczacıların güncel konularda hazırlanan eğitimlere katılmak istedikleri, ilgi duydukları, ancak eczanelerinden ayrılamamaları ve zamansızlık nedeni ile katılamadıkları belirlendi. Eğitim konularının güncel olması ve eğitimin internet üzerinden ya da tercihen yüzyüze yapılmasının faydalı olacağı belirlendi. Basılı yayınların ilgi çektiği ve tercih edildiği periyodik yayın sayısını artırmanın katkı sağlayacağı izlendi. Eğitimler sırasında ve sonunda sınav ve sertifikalandırmanın eğitimlere katılmayı teşvik edeceği yönünde görüş oluştu.

References

  • Eraslan Z.B., Şar S (2005). Sürekli Mesleki Eğitimin Serbest Eczacılıkta Önemi Üzerinde Bir Çalışma (a study on the importance of continuing professional educatıon in community pharmacy) Ankara Ecz. Fak. Derg.( J. Fac. Pharm) Ankara 34 (4) 263 – 285.
  • Kıran B (2015) türk eczacıları birliği eczacılık akademisi meslek içi eğitim programlarının sürekli mesleki gelişim perspektifinden analizi 19(3): 222 – 231.
  • Kırpık G., Ilçektay A (2020). Eczacılık Mesleğinde Kariyer Yollarının Belirlenmesi: Literatür Taraması ve Yarıyapılandırılmış Mülakat Yöntemi ile Yapılan bir Çalışma. International European Journal of Managerial Research Dergisi (EUJMR) 4(6):67-90.
  • Menteş.T (2011). Yeni Teknolojilerin Eczacılık Alanında Kullanımı. Gelecek eğitimleri. Missed. (25-26);12-16.
  • Onaran, S (1994). Toplumun eczacılık hizmetlerine ilişkin bilgi ve beklentileri konusunda bir araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniv. Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Peker, K. (2010). Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Hizmetiçi Eğitim ve Yöntemleri. Mevzuat Dergisi, 13/156.
  • Türk Eczacıları Birliği (2003). Serbest Eczacıların Sürekli Meslek İçi Eğitimine İlişkin Görüşleri, Türk Eczacıları Birliği Yayınları, Araştırma Yayınları Dizisi:6, Ankara.
  • Türk Eczacıları Birliği (2003). FIP İlkeleri Kitabı (FIP Statements 2002) s.:65-69, Ankara.
  • Yazıcıoğlu, Y, Erdoğan, S. (2014). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 102-108.
  • Wiedenmayer, K., Summers, R. S., Mackle, C. A., Gous, A. G. S., Everard, M. Tromp, D. (2006). Developing pharmacy practice: A focus on patient care. World Health Organization and International Pharmaceutical Federation-Handbook, The Netherlands.
Year 2024, Volume: 3 Issue: 3, 7 - 12, 29.11.2024

Abstract

References

  • Eraslan Z.B., Şar S (2005). Sürekli Mesleki Eğitimin Serbest Eczacılıkta Önemi Üzerinde Bir Çalışma (a study on the importance of continuing professional educatıon in community pharmacy) Ankara Ecz. Fak. Derg.( J. Fac. Pharm) Ankara 34 (4) 263 – 285.
  • Kıran B (2015) türk eczacıları birliği eczacılık akademisi meslek içi eğitim programlarının sürekli mesleki gelişim perspektifinden analizi 19(3): 222 – 231.
  • Kırpık G., Ilçektay A (2020). Eczacılık Mesleğinde Kariyer Yollarının Belirlenmesi: Literatür Taraması ve Yarıyapılandırılmış Mülakat Yöntemi ile Yapılan bir Çalışma. International European Journal of Managerial Research Dergisi (EUJMR) 4(6):67-90.
  • Menteş.T (2011). Yeni Teknolojilerin Eczacılık Alanında Kullanımı. Gelecek eğitimleri. Missed. (25-26);12-16.
  • Onaran, S (1994). Toplumun eczacılık hizmetlerine ilişkin bilgi ve beklentileri konusunda bir araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniv. Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Peker, K. (2010). Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Hizmetiçi Eğitim ve Yöntemleri. Mevzuat Dergisi, 13/156.
  • Türk Eczacıları Birliği (2003). Serbest Eczacıların Sürekli Meslek İçi Eğitimine İlişkin Görüşleri, Türk Eczacıları Birliği Yayınları, Araştırma Yayınları Dizisi:6, Ankara.
  • Türk Eczacıları Birliği (2003). FIP İlkeleri Kitabı (FIP Statements 2002) s.:65-69, Ankara.
  • Yazıcıoğlu, Y, Erdoğan, S. (2014). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Detay Yayıncılık, Ankara, 102-108.
  • Wiedenmayer, K., Summers, R. S., Mackle, C. A., Gous, A. G. S., Everard, M. Tromp, D. (2006). Developing pharmacy practice: A focus on patient care. World Health Organization and International Pharmaceutical Federation-Handbook, The Netherlands.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Primary Health Care
Journal Section Research Articles
Authors

İsmihan Goze 0000-0003-0083-1704

Ahmet Altun 0000-0003-2056-8683

Publication Date November 29, 2024
Submission Date November 7, 2024
Acceptance Date November 17, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 3 Issue: 3

Cite

APA Goze, İ., & Altun, A. (2024). TOPLUM ECZACILARININ HİZMET İÇİ EĞİTİME YAKLAŞIMLARININ ETİK ANALİZİ: Gelecekte Eczacılık Hizmet İçi Eğitiminin Nasıl Olmasını Hayal Ediyoruz. AN ETHİCAL ANALYSİS OF COMMUNİTY PHARMACİSTS’ PERSPECTİVES ON İN-SERVİCE TRAİNİNG: We Envision what Pharmacy in-service Training will look like in the Future. Istanbul Kent University Journal of Health Sciences, 3(3), 7-12.
AMA Goze İ, Altun A. TOPLUM ECZACILARININ HİZMET İÇİ EĞİTİME YAKLAŞIMLARININ ETİK ANALİZİ: Gelecekte Eczacılık Hizmet İçi Eğitiminin Nasıl Olmasını Hayal Ediyoruz. AN ETHİCAL ANALYSİS OF COMMUNİTY PHARMACİSTS’ PERSPECTİVES ON İN-SERVİCE TRAİNİNG: We Envision what Pharmacy in-service Training will look like in the Future. IKUJHS. November 2024;3(3):7-12.
Chicago Goze, İsmihan, and Ahmet Altun. “ AN ETHİCAL ANALYSİS OF COMMUNİTY PHARMACİSTS’ PERSPECTİVES ON İN-SERVİCE TRAİNİNG: We Envision What Pharmacy in-Service Training Will Look Like in the Future”. Istanbul Kent University Journal of Health Sciences 3, no. 3 (November 2024): 7-12.
EndNote Goze İ, Altun A (November 1, 2024) TOPLUM ECZACILARININ HİZMET İÇİ EĞİTİME YAKLAŞIMLARININ ETİK ANALİZİ: Gelecekte Eczacılık Hizmet İçi Eğitiminin Nasıl Olmasını Hayal Ediyoruz. AN ETHİCAL ANALYSİS OF COMMUNİTY PHARMACİSTS’ PERSPECTİVES ON İN-SERVİCE TRAİNİNG: We Envision what Pharmacy in-service Training will look like in the Future. Istanbul Kent University Journal of Health Sciences 3 3 7–12.
IEEE İ. Goze and A. Altun, “ AN ETHİCAL ANALYSİS OF COMMUNİTY PHARMACİSTS’ PERSPECTİVES ON İN-SERVİCE TRAİNİNG: We Envision what Pharmacy in-service Training will look like in the Future”., IKUJHS, vol. 3, no. 3, pp. 7–12, 2024.
ISNAD Goze, İsmihan - Altun, Ahmet. “ AN ETHİCAL ANALYSİS OF COMMUNİTY PHARMACİSTS’ PERSPECTİVES ON İN-SERVİCE TRAİNİNG: We Envision What Pharmacy in-Service Training Will Look Like in the Future”. Istanbul Kent University Journal of Health Sciences 3/3 (November 2024), 7-12.
JAMA Goze İ, Altun A. TOPLUM ECZACILARININ HİZMET İÇİ EĞİTİME YAKLAŞIMLARININ ETİK ANALİZİ: Gelecekte Eczacılık Hizmet İçi Eğitiminin Nasıl Olmasını Hayal Ediyoruz. AN ETHİCAL ANALYSİS OF COMMUNİTY PHARMACİSTS’ PERSPECTİVES ON İN-SERVİCE TRAİNİNG: We Envision what Pharmacy in-service Training will look like in the Future. IKUJHS. 2024;3:7–12.
MLA Goze, İsmihan and Ahmet Altun. “ AN ETHİCAL ANALYSİS OF COMMUNİTY PHARMACİSTS’ PERSPECTİVES ON İN-SERVİCE TRAİNİNG: We Envision What Pharmacy in-Service Training Will Look Like in the Future”. Istanbul Kent University Journal of Health Sciences, vol. 3, no. 3, 2024, pp. 7-12.
Vancouver Goze İ, Altun A. TOPLUM ECZACILARININ HİZMET İÇİ EĞİTİME YAKLAŞIMLARININ ETİK ANALİZİ: Gelecekte Eczacılık Hizmet İçi Eğitiminin Nasıl Olmasını Hayal Ediyoruz. AN ETHİCAL ANALYSİS OF COMMUNİTY PHARMACİSTS’ PERSPECTİVES ON İN-SERVİCE TRAİNİNG: We Envision what Pharmacy in-service Training will look like in the Future. IKUJHS. 2024;3(3):7-12.