BibTex RIS Cite

“Garfield” Görselli 1-6. Sınıflar İçin Okumaya Yönelik Tutum Ölçeğinin Türkçe Uyarlama Çalışması

Year 2016, Volume: 15 Issue: 4, 0 - 0, 01.10.2016
https://doi.org/10.17051/io.2016.25140

Abstract

Bu araştırmanın amacı McKenna ve Kear  (1990) tarafından 1-6.sınıflar için geliştirilen Okumaya Yönelik Tutum Ölçeği’ni Türkçeye uyarlanmasıdır. Orijinal formu İngilizce olan ölçek 20 madde ve iki faktörden oluşmaktadır. Bu çalışmada öncelikle ölçeğin dil ve alan uzmanları tarafından çevirileri yapılmış ve elde edilen Türkçe forma uzman görüşleri doğrultusunda son hali verilmiştir. Ölçek geçerlik ve güvenirlik çalışmaları için Bartın’da devam eden 289 1-5. sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Ölçeğin yapı geçerliğini test etmek amacıyla doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Yapı geçerliğine ilişkin bulgular özgün çalışmadaki iki faktörlü yapıyı destekler niteliktedir. Ölçeğin Türkçe formu için Cronbach alfa iç tutarlık katsayısı .88 olarak bulunmuştur. Yapılan analizler sonucunda ölçeğin Türkçe formunun bu araştırma grubu için geçerli ve güvenilir olduğu ortaya çıkmıştır

References

  • Akkaya, N. ve Özdemir, S.(2013). Ortaöğretim Öğrencilerinin Okumaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (İzmir-Buca Örneği). Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 75-96. [Online]: http://buefad.bartin.edu.tr/article/view/1082000020/1082000019 adresinden 25 Ağustos 2015 tarihinde indirilmiştir.
  • Alexander, J.E. ve Filler, R.C. (1976). Attitudes and Reading. Newark, Delavare: International Reading Association.
  • Allport, G. W. (1935). Attitudes. In C. Murchison (Ed.), Handbook of social psychology (pp. 798-844). Worcester, Mass: Clark University Press.
  • Aydoğan, R. (2008). Okumaya Karşı Olumlu ve Olumsuz Tutuma Sahip 6. Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Dersinde Kullandıkları Okuduğunu Anlama Stratejileri ve Yaratıcılık Düzeyleri (Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi adresinden 12 Ocak 2016 tarihinde indirilmiştir.
  • Balcı, A .(2009). İlköğretim 8. Sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumları. E- Journal of New World Sciences Academy, 4(4), 1308-1330. [Online]: http://www.newwsa.com adresinden 14 Ocak 2016 tarihinde indirilmiştir.
  • Balcı, A. (2013). Okuma ve anlama eğitimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Balcı, A., Uyar, Y. ve Büyükikiz, K. K. (2012). İlköğretim 6. Sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıkları, kütüphane kullanma sıklıkları ve okumaya yönelik tutumlarının incelenmesi. Turkish Studies, 7(4), 965-985. [Online]: http://turkishstudies.net adresinden 01 Ocak 2016 tarihinde indirilmiştir.
  • Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: A socialcognitive theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
  • Başaran, M. ve Ateş, S. (2009). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin okumaya ilişkin tutumlarının incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1), [Online]:73-92. http://gefad.gazi.edu.tr/article adresinden 24 Aralık 2015 tarihinde indirilmiştir.
  • Baştuğ, M., Keskin, H. K. (2013). Ergenlik dönemi okuma tutumu ölçeğinin Türkçeye uyarlanması. Turkish Studies, 8(4), 295-311. [Online]: http://turkishstudies.net/Makaleler/780749751 adresinden 24 Aralık 2015 tarihinde indirilmiştir.
  • Beck, R. C. (2004). Motivation theories and principles (5th. Ed). New Jearsey: Pearson Prentice Hall.
  • Bentler, P. M. (1980). Multivariate analysis with latent variables: Causal modeling. Annual Reviewof Psychology, 31,419-456.
  • Bentler, P. M., & Bonett, D. G. (1980). Significance tests and goodness of fit in the analysis of covariance structures. Psychological Bulletin, 88, 588-606.
  • Black, A. & Young, J. (2005). Attitudes to Reading: An Investigation across the Primary Years. Conference Proceedings, Pleasure, Passion Provocation AATE/ALEA National Conference. Gold Coast, Young, J. (Ed.)
  • Black, A.-M. L. (2006). Attitudes to Reading: An Investigation Across the Primary Years. Virginia, QLD: Australian Catholic University.
  • Bozpolat, E. (2010). Öğretmen adaylarının okuma alışkanlığına ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi. Journal of World of Turks, 2(1), 411-428. [Online]: http://www.acarindex.com/dosyalar adresinden 24 Aralık 2015 tarihinde indirilmiştir.
  • Büyüköztürk 0., Akgün E.Ö., Özkahveci Ö., ve Demirel., F. (2004). Güdülenme ve öğrenme stratejileri ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 4 (2), 207-239.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (8. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Calkins, L.M. (2001). The Art of Teaching Reading. New York: Longman
  • Cole, J. E. (2002). What motivates students to read? Four literacy personalities. The Reading Teacher, 56(4), 326-336. [Online]: Retrieved on 12-May-2015, at URL: http://www.jstor.org/stable
  • Conlon, EG. Zimmer-Gembeck, MJ., Creed, PA., & Tucker, M. (2006). Family history, self-perceptions,attitudes and cognitive abilities are associated with early adolescent reading skills. Journal of Research in Reading, 29(1), 11-32. [Online]: Retrieved on 12-May-2015, at URL: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1467-9817.2006.00290.
  • Doğan, T. (2010). Sosyal görünüş kaygısı ölçeği’ nin (SGKÖ) Türkçe uyarlaması: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 151-159.
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage
  • Freebody, P. (2004). Foreword. In Healy, A., & Honan, E. (Eds.). Text next: New resources for literacy learning (pp. 3-17). Newtown, New South Wales: Primary English Teaching Association.
  • Gömleksiz, M.N. (2004). Kitap okuma alışkanlığına yönelik bir tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(12), 185-195.
  • İşeri, K. (2010). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin okuma tutumlarının incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(2), 468-487. [Online]: http://www.j-humansciences.com/ojs/index 24 Aralık 2015 tarihinde indirilmiştir.
  • İşeri, K., & Ünal, E. (2010). Yazma eğilimi ölçeğinin Türkçeye uyarlanması. Eğitim ve Bilim, 35(155). 104-117.
  • Marsh, H. W., Hau, K.T., Artelt, C., Baumert, J., & Peschar, J. L. (2006). OECD's Brief Self-Report Measure of Educational Psychology's Most Useful Affective Constructs: Cross-Cultural, Psychometric Comparisons Across 25 Countries. International Journal of Testing, 6(4), 311–360.
  • Martínez, RS., Aricak, OT., & Jewell, J. (2008). İnfluence of reading attitude on reading achievement: A test of the temporal-interaction model. Psychology in the Schools, 45(10), 1010-1023.
  • Mathewson, G. C. (1994). Model of attitude influence upon reading and learning to read. In R.B. Ruddell, M. R. Ruddell, & H. Singer (Eds.), Theoretical models and processes of reading (4thed., pp. 1131-1161). Newark, DE: International Reading Association.
  • McCarthy, S. J., & Moje, E. B. (2002). Identity matters. Reading
  • Research Quarterly, 37(2), 228-238.
  • McKenna, M. C. (1994). Toward a model of reading attitude acquisition. In E. H. Cramer & M. 87 Castle (Eds.), Fostering the love of reading: The affective domain in reading education (pp. 18-40). Newark, DE: International Reading Association.
  • McKenna, M. C., Kear, D. J., & Elisworth, R. A. (1995). Children's attitudes toward reading: A national survey. Reading Research Quarterly, 30(4), 934-956.
  • McKenna, M.C. & Kear, D.J. (1990). Measuring attitude toward reading: A new tool for teachers. The Reading Teacher, 43(8), 626-639. [Online]: Retrieved on 12-May-2015, at URL: http://www.jstor.org/stable
  • Millard, E. (1997). Differently literate: Boys, girls and the schooling of literacy. London: Falmer Press.
  • Mokhtari, K., Reichard, C. A., & Gardner, A. (2009). The Impact of Internet and television use on the reading habits and practices of college students. Journal of Adolescent & Adult Literacy, 52(7), 609-619.
  • Morrow, L. M., & Young, J. (1997). A family literacy program connecting school and home: Effects of attitude, motivation, and literacy achievement. Journal of Educational Psychology, 89(4), 736-742.
  • Myoungsoon, K., & Heekyoung, K. (2002). The differences in attitudes toward emergent literacy of children among teachers, mothers, and fathers in kindergartens and daycare centers in Korea. Reading Improvement, 39(3), 124-148.
  • Özbay, M. ve Uyar, Y. (2009). İlköğretim ikinci kademe öğrencileri için okumaya yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. Journal of New World Sciences Academy Education Sciences, 4(2), 632-651. [Online]: http://www.newwsa.com/download 24 Aralık 2015 tarihinde indirilmiştir.
  • Roth, F. P., Speece, D. L., & Cooper, D. H. (2002).A longitudinal analysis of the connection between oral language and early reading. The Journal of Educational Research, 95(5), 259.
  • Ruddell, R. B., & Speaker, R. B. (1985). The interactive reading process: A model. In H. Singer & R. B. Ruddell (Eds.), Theoretical models and processes of reading (pp. 751-793). Newark, DE: International Reading Association.
  • Schiefele, U. (1999). Interest and learning from text. Scientific Studies of Reading, 3(3), 257-279.
  • Sümer, N. (2000). Yapısal eşitlik modelleri: Temel kavramlar ve örnek uygulamalar. Türk Psikoloji Yazıları, 3(6), 49-74.
  • Şimşek, Ö. F. (2007). Yapısal eşitlik modellemesine giriş. Ankara: Ekinoks.
  • Turner, J., & Paris, S. G. (1995). How literacy tasks influence children's motivation for literacy. The Reading Teacher, 48(8), 662. [Online]: Retrieved on 12-May-2015, at URL: http://www.jstor.org/stable
  • Türkyılmaz, M. & Aydemir, Y. (2014). The study of the validity and reliabilityof the scale for secondary education students’ attitude towards reading. International Journal of Language Academy, 2 (3), 194-207
  • [Online]: http://ijla.net/Makaleler/881142160_13.pdf 24 Aralık 2015 tarihinde indirilmiştir.
  • Ünal, E. (2010). An anlysis of the reading attitudes of elementary school fourth and fifth grade students. The New Educational Review, 22(3-4), 117-127.
  • Wigfield, A., & Guthrie, J. T. (1997). Relations of children’s motivation for reading to the amount and breadth of their reading. Journal of Educational Psychology, 89, 420-432.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yopp, R. H., & Yopp, H. K. (2003). Time with text. The Reading Teacher, 57(3), 284-287. [Online]: Retrieved on 12-May-2015, at URL: http://www.jstor.org/stable.
Year 2016, Volume: 15 Issue: 4, 0 - 0, 01.10.2016
https://doi.org/10.17051/io.2016.25140

Abstract

References

  • Akkaya, N. ve Özdemir, S.(2013). Ortaöğretim Öğrencilerinin Okumaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (İzmir-Buca Örneği). Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 75-96. [Online]: http://buefad.bartin.edu.tr/article/view/1082000020/1082000019 adresinden 25 Ağustos 2015 tarihinde indirilmiştir.
  • Alexander, J.E. ve Filler, R.C. (1976). Attitudes and Reading. Newark, Delavare: International Reading Association.
  • Allport, G. W. (1935). Attitudes. In C. Murchison (Ed.), Handbook of social psychology (pp. 798-844). Worcester, Mass: Clark University Press.
  • Aydoğan, R. (2008). Okumaya Karşı Olumlu ve Olumsuz Tutuma Sahip 6. Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Dersinde Kullandıkları Okuduğunu Anlama Stratejileri ve Yaratıcılık Düzeyleri (Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi adresinden 12 Ocak 2016 tarihinde indirilmiştir.
  • Balcı, A .(2009). İlköğretim 8. Sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumları. E- Journal of New World Sciences Academy, 4(4), 1308-1330. [Online]: http://www.newwsa.com adresinden 14 Ocak 2016 tarihinde indirilmiştir.
  • Balcı, A. (2013). Okuma ve anlama eğitimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Balcı, A., Uyar, Y. ve Büyükikiz, K. K. (2012). İlköğretim 6. Sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıkları, kütüphane kullanma sıklıkları ve okumaya yönelik tutumlarının incelenmesi. Turkish Studies, 7(4), 965-985. [Online]: http://turkishstudies.net adresinden 01 Ocak 2016 tarihinde indirilmiştir.
  • Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: A socialcognitive theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
  • Başaran, M. ve Ateş, S. (2009). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin okumaya ilişkin tutumlarının incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1), [Online]:73-92. http://gefad.gazi.edu.tr/article adresinden 24 Aralık 2015 tarihinde indirilmiştir.
  • Baştuğ, M., Keskin, H. K. (2013). Ergenlik dönemi okuma tutumu ölçeğinin Türkçeye uyarlanması. Turkish Studies, 8(4), 295-311. [Online]: http://turkishstudies.net/Makaleler/780749751 adresinden 24 Aralık 2015 tarihinde indirilmiştir.
  • Beck, R. C. (2004). Motivation theories and principles (5th. Ed). New Jearsey: Pearson Prentice Hall.
  • Bentler, P. M. (1980). Multivariate analysis with latent variables: Causal modeling. Annual Reviewof Psychology, 31,419-456.
  • Bentler, P. M., & Bonett, D. G. (1980). Significance tests and goodness of fit in the analysis of covariance structures. Psychological Bulletin, 88, 588-606.
  • Black, A. & Young, J. (2005). Attitudes to Reading: An Investigation across the Primary Years. Conference Proceedings, Pleasure, Passion Provocation AATE/ALEA National Conference. Gold Coast, Young, J. (Ed.)
  • Black, A.-M. L. (2006). Attitudes to Reading: An Investigation Across the Primary Years. Virginia, QLD: Australian Catholic University.
  • Bozpolat, E. (2010). Öğretmen adaylarının okuma alışkanlığına ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi. Journal of World of Turks, 2(1), 411-428. [Online]: http://www.acarindex.com/dosyalar adresinden 24 Aralık 2015 tarihinde indirilmiştir.
  • Büyüköztürk 0., Akgün E.Ö., Özkahveci Ö., ve Demirel., F. (2004). Güdülenme ve öğrenme stratejileri ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 4 (2), 207-239.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (8. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Calkins, L.M. (2001). The Art of Teaching Reading. New York: Longman
  • Cole, J. E. (2002). What motivates students to read? Four literacy personalities. The Reading Teacher, 56(4), 326-336. [Online]: Retrieved on 12-May-2015, at URL: http://www.jstor.org/stable
  • Conlon, EG. Zimmer-Gembeck, MJ., Creed, PA., & Tucker, M. (2006). Family history, self-perceptions,attitudes and cognitive abilities are associated with early adolescent reading skills. Journal of Research in Reading, 29(1), 11-32. [Online]: Retrieved on 12-May-2015, at URL: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1467-9817.2006.00290.
  • Doğan, T. (2010). Sosyal görünüş kaygısı ölçeği’ nin (SGKÖ) Türkçe uyarlaması: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 151-159.
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage
  • Freebody, P. (2004). Foreword. In Healy, A., & Honan, E. (Eds.). Text next: New resources for literacy learning (pp. 3-17). Newtown, New South Wales: Primary English Teaching Association.
  • Gömleksiz, M.N. (2004). Kitap okuma alışkanlığına yönelik bir tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(12), 185-195.
  • İşeri, K. (2010). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin okuma tutumlarının incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(2), 468-487. [Online]: http://www.j-humansciences.com/ojs/index 24 Aralık 2015 tarihinde indirilmiştir.
  • İşeri, K., & Ünal, E. (2010). Yazma eğilimi ölçeğinin Türkçeye uyarlanması. Eğitim ve Bilim, 35(155). 104-117.
  • Marsh, H. W., Hau, K.T., Artelt, C., Baumert, J., & Peschar, J. L. (2006). OECD's Brief Self-Report Measure of Educational Psychology's Most Useful Affective Constructs: Cross-Cultural, Psychometric Comparisons Across 25 Countries. International Journal of Testing, 6(4), 311–360.
  • Martínez, RS., Aricak, OT., & Jewell, J. (2008). İnfluence of reading attitude on reading achievement: A test of the temporal-interaction model. Psychology in the Schools, 45(10), 1010-1023.
  • Mathewson, G. C. (1994). Model of attitude influence upon reading and learning to read. In R.B. Ruddell, M. R. Ruddell, & H. Singer (Eds.), Theoretical models and processes of reading (4thed., pp. 1131-1161). Newark, DE: International Reading Association.
  • McCarthy, S. J., & Moje, E. B. (2002). Identity matters. Reading
  • Research Quarterly, 37(2), 228-238.
  • McKenna, M. C. (1994). Toward a model of reading attitude acquisition. In E. H. Cramer & M. 87 Castle (Eds.), Fostering the love of reading: The affective domain in reading education (pp. 18-40). Newark, DE: International Reading Association.
  • McKenna, M. C., Kear, D. J., & Elisworth, R. A. (1995). Children's attitudes toward reading: A national survey. Reading Research Quarterly, 30(4), 934-956.
  • McKenna, M.C. & Kear, D.J. (1990). Measuring attitude toward reading: A new tool for teachers. The Reading Teacher, 43(8), 626-639. [Online]: Retrieved on 12-May-2015, at URL: http://www.jstor.org/stable
  • Millard, E. (1997). Differently literate: Boys, girls and the schooling of literacy. London: Falmer Press.
  • Mokhtari, K., Reichard, C. A., & Gardner, A. (2009). The Impact of Internet and television use on the reading habits and practices of college students. Journal of Adolescent & Adult Literacy, 52(7), 609-619.
  • Morrow, L. M., & Young, J. (1997). A family literacy program connecting school and home: Effects of attitude, motivation, and literacy achievement. Journal of Educational Psychology, 89(4), 736-742.
  • Myoungsoon, K., & Heekyoung, K. (2002). The differences in attitudes toward emergent literacy of children among teachers, mothers, and fathers in kindergartens and daycare centers in Korea. Reading Improvement, 39(3), 124-148.
  • Özbay, M. ve Uyar, Y. (2009). İlköğretim ikinci kademe öğrencileri için okumaya yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. Journal of New World Sciences Academy Education Sciences, 4(2), 632-651. [Online]: http://www.newwsa.com/download 24 Aralık 2015 tarihinde indirilmiştir.
  • Roth, F. P., Speece, D. L., & Cooper, D. H. (2002).A longitudinal analysis of the connection between oral language and early reading. The Journal of Educational Research, 95(5), 259.
  • Ruddell, R. B., & Speaker, R. B. (1985). The interactive reading process: A model. In H. Singer & R. B. Ruddell (Eds.), Theoretical models and processes of reading (pp. 751-793). Newark, DE: International Reading Association.
  • Schiefele, U. (1999). Interest and learning from text. Scientific Studies of Reading, 3(3), 257-279.
  • Sümer, N. (2000). Yapısal eşitlik modelleri: Temel kavramlar ve örnek uygulamalar. Türk Psikoloji Yazıları, 3(6), 49-74.
  • Şimşek, Ö. F. (2007). Yapısal eşitlik modellemesine giriş. Ankara: Ekinoks.
  • Turner, J., & Paris, S. G. (1995). How literacy tasks influence children's motivation for literacy. The Reading Teacher, 48(8), 662. [Online]: Retrieved on 12-May-2015, at URL: http://www.jstor.org/stable
  • Türkyılmaz, M. & Aydemir, Y. (2014). The study of the validity and reliabilityof the scale for secondary education students’ attitude towards reading. International Journal of Language Academy, 2 (3), 194-207
  • [Online]: http://ijla.net/Makaleler/881142160_13.pdf 24 Aralık 2015 tarihinde indirilmiştir.
  • Ünal, E. (2010). An anlysis of the reading attitudes of elementary school fourth and fifth grade students. The New Educational Review, 22(3-4), 117-127.
  • Wigfield, A., & Guthrie, J. T. (1997). Relations of children’s motivation for reading to the amount and breadth of their reading. Journal of Educational Psychology, 89, 420-432.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yopp, R. H., & Yopp, H. K. (2003). Time with text. The Reading Teacher, 57(3), 284-287. [Online]: Retrieved on 12-May-2015, at URL: http://www.jstor.org/stable.
There are 52 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Mustafa Kocaarslan

Publication Date October 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 15 Issue: 4

Cite

APA Kocaarslan, M. (2016). “Garfield” Görselli 1-6. Sınıflar İçin Okumaya Yönelik Tutum Ölçeğinin Türkçe Uyarlama Çalışması. İlköğretim Online, 15(4). https://doi.org/10.17051/io.2016.25140
AMA Kocaarslan M. “Garfield” Görselli 1-6. Sınıflar İçin Okumaya Yönelik Tutum Ölçeğinin Türkçe Uyarlama Çalışması. İOO. September 2016;15(4). doi:10.17051/io.2016.25140
Chicago Kocaarslan, Mustafa. “‘Garfield’ Görselli 1-6. Sınıflar İçin Okumaya Yönelik Tutum Ölçeğinin Türkçe Uyarlama Çalışması”. İlköğretim Online 15, no. 4 (September 2016). https://doi.org/10.17051/io.2016.25140.
EndNote Kocaarslan M (September 1, 2016) “Garfield” Görselli 1-6. Sınıflar İçin Okumaya Yönelik Tutum Ölçeğinin Türkçe Uyarlama Çalışması. İlköğretim Online 15 4
IEEE M. Kocaarslan, “‘Garfield’ Görselli 1-6. Sınıflar İçin Okumaya Yönelik Tutum Ölçeğinin Türkçe Uyarlama Çalışması”, İOO, vol. 15, no. 4, 2016, doi: 10.17051/io.2016.25140.
ISNAD Kocaarslan, Mustafa. “‘Garfield’ Görselli 1-6. Sınıflar İçin Okumaya Yönelik Tutum Ölçeğinin Türkçe Uyarlama Çalışması”. İlköğretim Online 15/4 (September 2016). https://doi.org/10.17051/io.2016.25140.
JAMA Kocaarslan M. “Garfield” Görselli 1-6. Sınıflar İçin Okumaya Yönelik Tutum Ölçeğinin Türkçe Uyarlama Çalışması. İOO. 2016;15. doi:10.17051/io.2016.25140.
MLA Kocaarslan, Mustafa. “‘Garfield’ Görselli 1-6. Sınıflar İçin Okumaya Yönelik Tutum Ölçeğinin Türkçe Uyarlama Çalışması”. İlköğretim Online, vol. 15, no. 4, 2016, doi:10.17051/io.2016.25140.
Vancouver Kocaarslan M. “Garfield” Görselli 1-6. Sınıflar İçin Okumaya Yönelik Tutum Ölçeğinin Türkçe Uyarlama Çalışması. İOO. 2016;15(4).