Bu çalışmanın amacı, kimya öğretmen adaylarının sorgulamaya dayalı laboratuvar etkinliklerine ilişkin görüşlerini incelemektir. Çalışmaya bir devlet üniversitesinde Ortaöğretim Kimya Deneyleri dersini alan toplam 21 kimya öğretmen adayı katılmıştır. Bu çalışmada kimya öğretmen adaylarının görüşlerini, algılarını derinlemesine incelemek ve tanımlamak için durum (örnek olay) çalışması kullanılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşmeler ve açık uçlu sorular ile toplanılmıştır. Transkript edilen verilerin analizi için içerik analizi kullanılmıştır. Kimya öğretmen adaylarının sorgulamaya dayalı laboratuvarlar ile ilgili görüşleri araştırmacılar tarafından tümevarımsal bir kodlama süreci izlenerek analiz edilmiştir. Çalışma sonunda öğretmen adaylarının görüşleri dört üst kategoride toplanılmıştır. Bu kategoriler; sorgulamaya dayalı laboratuvarların etkileri, sorgulamaya dayalı laboratuvar ve öğrenme süreci, geleneksel laboratuvarlar ile ilgili görüşler, sorgulamaya dayalı laboratuvarlar ile ilgili endişeler şeklindedir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | May 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 15 Issue: 2 |