BibTex RIS Cite

İlkokul 4. Sınıf İçin Hazırlanan Bilimsel Süreç Becerileri Programının Etkililiğinin Belirlenmesi

Year 2016, Volume: 15 Issue: 2, 0 - 0, 01.05.2016
https://doi.org/10.17051/io.2016.36891

Abstract

Bu araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf için bir “Bilimsel Süreç Becerileri Programı” (BSBP) geliştirmek ve bu programın bilimsel süreç becerilerini kazandırması açısından etkililiğini belirlemektir. Bu amaçla, araştırmada öncelikle BSBP geliştirilmiştir. BSBP’nin öğrenci düzeyine uygunluğu ve bilimsel doğruluğu farklı aşamalarda 11 uzman tarafından değerlendirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 4. sınıfa devam eden toplam 48 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmada araştırmacı tarafından geliştirilen Bilimsel Süreç Becerileri Testi (BSBT) ve kısa yanıt gerektiren sorular kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda elde edilen bulgular, BSBP’nın deney grubu öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerini kullanma düzeylerini kontrol grubunda bulunan öğrencilere göre manidar düzeyde artırdığını ortaya koymuştur.

Year 2016, Volume: 15 Issue: 2, 0 - 0, 01.05.2016
https://doi.org/10.17051/io.2016.36891

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Fatma Betül Kurnaz

Ömer Kutlu

Publication Date May 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 15 Issue: 2

Cite

APA Kurnaz, F. B., & Kutlu, Ö. (2016). İlkokul 4. Sınıf İçin Hazırlanan Bilimsel Süreç Becerileri Programının Etkililiğinin Belirlenmesi. İlköğretim Online, 15(2). https://doi.org/10.17051/io.2016.36891
AMA Kurnaz FB, Kutlu Ö. İlkokul 4. Sınıf İçin Hazırlanan Bilimsel Süreç Becerileri Programının Etkililiğinin Belirlenmesi. EEO. April 2016;15(2). doi:10.17051/io.2016.36891
Chicago Kurnaz, Fatma Betül, and Ömer Kutlu. “İlkokul 4. Sınıf İçin Hazırlanan Bilimsel Süreç Becerileri Programının Etkililiğinin Belirlenmesi”. İlköğretim Online 15, no. 2 (April 2016). https://doi.org/10.17051/io.2016.36891.
EndNote Kurnaz FB, Kutlu Ö (April 1, 2016) İlkokul 4. Sınıf İçin Hazırlanan Bilimsel Süreç Becerileri Programının Etkililiğinin Belirlenmesi. İlköğretim Online 15 2
IEEE F. B. Kurnaz and Ö. Kutlu, “İlkokul 4. Sınıf İçin Hazırlanan Bilimsel Süreç Becerileri Programının Etkililiğinin Belirlenmesi”, EEO, vol. 15, no. 2, 2016, doi: 10.17051/io.2016.36891.
ISNAD Kurnaz, Fatma Betül - Kutlu, Ömer. “İlkokul 4. Sınıf İçin Hazırlanan Bilimsel Süreç Becerileri Programının Etkililiğinin Belirlenmesi”. İlköğretim Online 15/2 (April 2016). https://doi.org/10.17051/io.2016.36891.
JAMA Kurnaz FB, Kutlu Ö. İlkokul 4. Sınıf İçin Hazırlanan Bilimsel Süreç Becerileri Programının Etkililiğinin Belirlenmesi. EEO. 2016;15. doi:10.17051/io.2016.36891.
MLA Kurnaz, Fatma Betül and Ömer Kutlu. “İlkokul 4. Sınıf İçin Hazırlanan Bilimsel Süreç Becerileri Programının Etkililiğinin Belirlenmesi”. İlköğretim Online, vol. 15, no. 2, 2016, doi:10.17051/io.2016.36891.
Vancouver Kurnaz FB, Kutlu Ö. İlkokul 4. Sınıf İçin Hazırlanan Bilimsel Süreç Becerileri Programının Etkililiğinin Belirlenmesi. EEO. 2016;15(2).