Research Article
BibTex RIS Cite

Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Öğretmen Adaylarının Görüşleri Doğrultusunda Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün (CIPP) Modeli İle Değerlendirilmesi

Year 2017, Volume: 16 Issue: 2, 826 - 847, 01.04.2017
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.304738

Abstract

ÖZ.Bu çalışmanın amacı Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı’nı öğretmen adaylarının görüşleri doğrultusunda bağlam, girdi, süreç ve ürün (CIPP) modeli ile değerlendirmektir. Araştırma 2014-2015 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı’nda, Bülent Ecevit, Marmara ve Kırıkkale Üniversitelerinin Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı 4. sınıfta öğrenim görmekte olan 354 öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen “Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Değerlendirme Ölçeği (SÖLPDÖ)” kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22.0 ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde frekans, yüzde, ortalama, t testi, ANOVA, Mann Whitney U, Kruskal Wallis H testi gibi istatistiksel  teknikler kullanılmıştır. Verilerin analizinden elde edilen bulgulara göre, sınıf öğretmeni adayları, özellikle, programı geliştirenlerin programın girdilerinin üzerinde çalışma yapması gerektiğini vurgulamıştır. Katılımcıların cinsiyetlerinin sınıf öğretmenliği lisans programı ile ilgili görüşlerini etkileyip etkilemediği incelendiğinde cinsiyet değişkenine göre istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Öte yandan sınıf öğretmeni adaylarının sınıf öğretmenliği lisans programı ile ilgili görüşleri öğrenim gördükleri üniversiteler açısından incelendiğinde, üniversiteler arasında  istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık  olduğu sonucuna ulaşılmıştır.  Sonuç olarak, sınıf öğretmeni adayları programın tüm boyutlarının geliştirilmesi gerektiğini belirtmişlerdir.

Anahtar Kelimeler: Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı, CIPP Modeli, Program Değerlendirme

Year 2017, Volume: 16 Issue: 2, 826 - 847, 01.04.2017
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.304738

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Araştırma Articlesi
Authors

Eda Akdoğdu

Salih Uşun

Publication Date April 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 16 Issue: 2

Cite

APA Akdoğdu, E., & Uşun, S. (2017). Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Öğretmen Adaylarının Görüşleri Doğrultusunda Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün (CIPP) Modeli İle Değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 16(2), 826-847. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.304738
AMA Akdoğdu E, Uşun S. Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Öğretmen Adaylarının Görüşleri Doğrultusunda Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün (CIPP) Modeli İle Değerlendirilmesi. EEO. April 2017;16(2):826-847. doi:10.17051/ilkonline.2017.304738
Chicago Akdoğdu, Eda, and Salih Uşun. “Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Öğretmen Adaylarının Görüşleri Doğrultusunda Bağlam, Girdi, Süreç Ve Ürün (CIPP) Modeli İle Değerlendirilmesi”. İlköğretim Online 16, no. 2 (April 2017): 826-47. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.304738.
EndNote Akdoğdu E, Uşun S (April 1, 2017) Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Öğretmen Adaylarının Görüşleri Doğrultusunda Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün (CIPP) Modeli İle Değerlendirilmesi. İlköğretim Online 16 2 826–847.
IEEE E. Akdoğdu and S. Uşun, “Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Öğretmen Adaylarının Görüşleri Doğrultusunda Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün (CIPP) Modeli İle Değerlendirilmesi”, EEO, vol. 16, no. 2, pp. 826–847, 2017, doi: 10.17051/ilkonline.2017.304738.
ISNAD Akdoğdu, Eda - Uşun, Salih. “Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Öğretmen Adaylarının Görüşleri Doğrultusunda Bağlam, Girdi, Süreç Ve Ürün (CIPP) Modeli İle Değerlendirilmesi”. İlköğretim Online 16/2 (April 2017), 826-847. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.304738.
JAMA Akdoğdu E, Uşun S. Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Öğretmen Adaylarının Görüşleri Doğrultusunda Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün (CIPP) Modeli İle Değerlendirilmesi. EEO. 2017;16:826–847.
MLA Akdoğdu, Eda and Salih Uşun. “Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Öğretmen Adaylarının Görüşleri Doğrultusunda Bağlam, Girdi, Süreç Ve Ürün (CIPP) Modeli İle Değerlendirilmesi”. İlköğretim Online, vol. 16, no. 2, 2017, pp. 826-47, doi:10.17051/ilkonline.2017.304738.
Vancouver Akdoğdu E, Uşun S. Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Öğretmen Adaylarının Görüşleri Doğrultusunda Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün (CIPP) Modeli İle Değerlendirilmesi. EEO. 2017;16(2):826-47.