Bu araştırmanın amacı Ortaöğretim Türk Kültür ve
Medeniyet Tarihi Öğretim Programının Türk kültürünün hangi unsurlarının yeni
nesillere aktarımını sağlamayı hedeflediğini, bu hedeflerin kültürel açıdan
önemini ve bu amaca ulaşmak için programda çoklu öğrenme ortamı uygulamalarına
ne ölçüde yer verildiğini ortaya koymaktır. Bu çalışmada veriler, nitel
araştırma yöntemlerinden doküman incelemesine göre elde edilmiştir. Verilerin
elde edilmesi için 2017 Ortaöğretim Türk Kültür ve Medeniyet Tarihi Öğretim
Programı veri kaynağı olarak kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi
tekniği ile ortaya konulmuştur. Verilerin analizi sonucunda kültür aktarımı
kavramına programın genel ve özel amaçları, değerleri, kazanımları, becerileri,
değerler eğitimi alanlarında yer verildiği görülmüştür. Kültür aktarımı ile
ilgili olarak programın belirli alanları kapsadığı, somut kültürel unsurlar
üzerinde durulduğu, somut olmayan kültürel unsurlara yer verilmediği tespit
edilmiştir. Öğrenme ve öğretme yaklaşımı başlığı altında programın işlenişinde
teknolojik unsurlardan faydalanma üzerinde durulduğu görülmüştür. Elde edilen
bulgular çerçevesinde konu ile ilgili önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Articlesi |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 17 Issue: 1 |