Teknolojinin hızla ilerlemesiyle birlikte birçok
ülkede eğitim ortamlarının teknoloji ile bütünleştirilmesine yönelik projeler
başlamıştır. Türkiye'de 2010 yılında Fırsatları Arttırma ve Teknolojiyi
İyileştirme Hareketi (FATİH) Proje'si uygulamaya konulmuştur. Projenin
uygulanmasında, projenin uygulayıcıları olan öğretmenlere büyük sorumluluk
düşmektedir. Bu nedenle bu nitel durum çalışmasında; öğretmenlerin FATİH
Projesi’ne yönelik görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla
toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi
ile belirlenmiş olup, çalışma grubunu FATİH Projesi uygulanan liselerde çalışan
çeşitli branşlardan 19'u erkek, 13'ü kadın 32 öğretmen oluşturmaktadır.
Araştırmada toplanan verileri açıklayabilmek için gerekli kavram ve ilişkilere
ulaşmak amacıyla içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler
Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) bağlamında analiz edilerek incelenmiş
ve ilgili alanyazına dayalı olarak tartışılmıştır. Araştırmanın sonuçları FATİH
Projesi’nin, kaynaklara erişim kolaylığı sağlaması, öğrenme ortamlarını
zenginleştirmesi, öğrencilerin konuyu öğrenmelerini kolaylaştırması açısından
faydalı olduğunu gösterirken; uygulama, altyapı ve bilgilendirme çalışmaları
bakımından yetersiz kaldığını ortaya koymaktadır. Çalışmanın sonuçlarının FATİH
Projesi'nin gelişimine ve alanyazında bundan sonra yapılacak olan çalışmalara
katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
With
the rapid advancement of technology, several countries initiate new projects to
integrate technology into education. Similarly, Turkey launched “Movement of
Enhancing Opportunities and Improving Technology Project (FATİH Project)” in
2010. Teachers as the practitioners of the project have great responsibility
for the successful implementation of the project. Therefore, in this
qualitative case study; opinions of teachers about FATİH Project were collected
through a semi-structured interview form. The study group was identified by
convenience sampling method and it is consisted of 32 teachers (19 male, 13
female) from various branches who work at high schools in which FATİH Project
is implemented. Content analysis method was used in order to analyze the data
collected in the study and to find out the necessary concepts and
relationships. The obtained data were analyzed in the context of Technological
Pedagogical Content Knowledge (TPACK) and discussed based on the literature.
The results of the study show that the FATIH Project is inadequate in terms of
implementation, infrastructure and information activities while showing ease of
access to resources, enriching learning environments, and helping learners to
make learning easier. The study results and findings are thought to contribute
to achievement of the objectives of the FATİH Project, and it is expected to
shed light on the works to be conducted in literature thereafter.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Articlesi |
Authors | |
Publication Date | February 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 17 Issue: 1 |