Özel
öğrenme güçlüğü ülkemizde özel eğitim alanında en hızlı gelişen kategorilerden
birisidir. Akıcı okuma ve okuduğunu anlama gibi beceriler başta olmak üzere
özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin en sık güçlük yaşadıkları alaların
başında okuma gelmektedir. Özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin okuma
becerilerini geliştirmede son yıllarda pek çok yöntem ve teknik
geliştirilmiştir. Bu yöntemlerden birisi de bilgisayar destekli okuma
eğitimidir. Ancak ülkemizde özel öğrenme güçlüğü ve okuma becerisini
geliştirmede bilgisayar destekli okuma eğitimine yönelik çalışmaların sayısı
sınırlıdır. Bu çalışmanın amacı, TÜBİTAK 113K726 kodlu araştırma projesi
kapsamında geliştirilen okuma yazılımına yönelik katılımcı öğretmenlerin ve
öğrencilerin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma sonuçlarına göre,
katılımcı öğretmenler geliştirilen bilgisayar yazılımının öğrenci performansı
üzerinde olumlu etkisi olduğuna yönelik görüş belirtmişlerdir. Ayrıca,
katılımcı öğrenciler okuma becerisine yönelik etkinliklerde geliştirilen
yazılımı kullanmayı tercih ettiklerini belirtmişlerdir.
The specific
learning disability is one of the fastest growing categories in the field of
special education in Turkey. Students with specific learning difficulties have
difficulties especially in reading fluency and comprehension. In recent years,
many methods and techniques have been developed to improve the reading skills
of students with specific learning disabilities. One of these methods is
computer-assisted reading instruction. However, the number of studies on
computer-assisted reading instruction is limited in Turkey. The aim of this
study is to determine the views of teachers and students towards the reading
software developed within the research project of TUBITAK 113K726. Findings of
the study showed that teachers had a positive opinion regarding the reading
software and believed that the software has positive effect on students’
reading performance. Also, most students participating in the project preferred
to use software developed for reading-related activities.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Articlesi |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 17 Issue: 1 |