Bu araştırmanın amacı, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi tüm sınıf düzeylerinde öğrenim görmekte olan fen
bilgisi öğretmen adayları tarafından yansıtıcı düşünmenin nasıl algılandığının
ve yansıtıcı düşünme eğilimlerinin belirlenmesidir. Araştırma betimsel
araştırma modelinde olup, tarama çalışmasıdır. Araştırmanın çalışma
grubunu 180 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Yansıtıcı
Düşünme Eğilimleri Ölçeği ve öğretmen
adaylarının yansıtıcı düşünmeye ilişkin görüşlerini belirlemek için açık uçlu soru formu kullanılmıştır. Yansıtıcı düşünme eğilimi puanlarının tüm
sınıf düzeylerinde yüksek olduğu, sınıf düzeyleri ve cinsiyet değişkenlerine göre, anlamlı bir
fark bulunmadığı ortaya çıkmıştır. Ancak
nitel verilerde, öğretmen adaylarının
yansıtıcı düşünmeye ilişkin bilgi düzeylerinin düşük olduğu ve yalnızca 4. sınıftaki öğretmen adayları
tarafından kısmen tanımlanabildiği görülmüştür. Sonuç olarak, fen bilimleri öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme
eğilimi puanlarının her sınıf düzeyinde yüksek çıkmasına karşın; yansıtıcı
düşünmenin ne olduğuna ilişkin bilgilerinin yetersiz düzeyde olduğu görülmüştür.
Bu düşünme becerisinin gelişmesine yönelik , öğrenciyi aktif kılacak uygulama ve etkinlikler yapılması önerilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Articlesi |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 17 Issue: 3 |