Bu çalışmanın amacı
ortaöğretim öğretmenlerinin öğrenen özerkliğini destekleme davranışları ile
denetim odağı eğilimlerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu, 2014-2015
eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Muğla ilinde görev yapmakta olan 174 kadın,
212 erkek olmak üzere 386 ortaöğretim öğretmeninden oluşmaktadır. Verilerin
toplanmasında, Oğuz (2013a) tarafından geliştirilen Öğrenen Özerkliğini
Destekleme Ölçeği ve Rotter’ın (1966) Denetim Odağı Ölçeği kullanılmıştır.
Araştırmada veriler karşılaştırma teknikleri kullanılarak çözümlenmiştir. Elde
edilen sonuçlara göre, öğretmenlerin öğrenen özerkliğini destekleme
davranışlarını orta düzeyde sergiledikleri, kıdem arttıkça öğrenen özerkliğini
destekleme davranışlarının sergilenme düzeyinin arttığı, iç denetim odağına
sahip öğretmenlerin büyük bir çoğunluğunun 20 yıl ve üzeri görev yapan
öğretmenler ile teknik lise öğretmenlerinden oluştuğu sonucuna varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Articlesi |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 17 Issue: 4 |