Bu
araştırmanın amacı oyunlarla matematik öğretiminin ortaokul yedinci sınıf
öğrencilerinin matematik başarısına etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma
grubunu Bartın ilindeki iki okulun yedinci sınıflarında okuyan 39 öğrenci oluşturmuştur.
Yapılan araştırmada problemin değerlendirilme aşamasında deneysel yöntem
kullanılmıştır. Araştırmanın modeli ise kontrol gruplu ön test–son test yarı
deneysel model olarak belirlenmiştir. Bu çalışmada veriler ortaokul yedinci sınıf
matematik dersinin “Yüzdeler, Doğrular ve Açılar, Çokgenler, Çember ve Daire”
ünitelerini kapsayan başarı testleri ile toplanmıştır. Bu başarı testleri
araştırmacılar tarafından geliştirilmiştir. Veri analizinde gruplardaki kişi
sayısının az olmasından dolayı nonparametrik teknikler kullanılmıştır. Bağımlı
gruplar arasındaki analizlerde Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi, bağımsız
gruplar için Mann Whitney U Testi kullanılmıştır. Matematik konuları açısından
bakıldığında araştırma sonucunda Yüzdeler, Doğrular ve Açılar ile Çokgenler
konularında oyunlarla matematik öğretiminin okuldaki öğretim faaliyetlerine
göre öğrencilerin başarıları üzerinde daha olumlu etkileri olduğu
belirlenmiştir.
Matematiksel oyun Oyunlarla Matematik Öğretimi Matematik Başarısı Ortaokul Yedinci Sınıf Öğrencisi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Articlesi |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 17 Issue: 4 |