Bu
araştırmanın amacı, akran liderli tartışmalar sonrası öğretmen adaylarının
çeşitli sosyo-bilimsel konulara ilişkin gelişimlerini incelemektir. Araştırmanın
çalışma grubunu 21 son sınıf fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmuştur. Öğretmen
adaylarının ilgili sosyo-bilimsel konulara yönelik bilgi ve görüşlerini
belirlemek amacıyla oluşturulan soru formları ile uygulamalar boyunca alınan
kamera kayıtları ve alan notları veri toplama araçlarını oluşturmuştur. Veriler
betimsel analiz ve içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Ayrıca,
uygulama öncesi ve sonrası bilgi düzeylerindeki farkı tespit etmek amacıyla
Wilcoxon İşaretli Sıralar testi yapılmıştır. Bulgular, öğretmen adaylarının
bazı sosyo-bilimsel konularda naif, bazılarında ise daha yeterli bilgi
düzeylerinde olduklarını göstermiştir. Akran liderli tartışmalar ise, öğretmen
adaylarının bilgi düzeylerinde istatistiksel olarak anlamlı artışla neticelenmiştir.
Öğretmen adaylarının görüşlerinin altında yatan gerekçelerde ise sıklıkla,
sağlık, din, ekonomi gibi konulara rastlanmış; bu konulara ilişkin bilgi ve görüşlerinin
çoğunlukla medya kanalıyla şekillendiği tespit edilmiştir. Bu bağlamda,
öğretmen eğitimi programlarına sosyo-bilimsel konuları içeren derslerin dâhil
edilmesi ve bunların akran liderli öğretim
yöntem ve teknikleri ile pekiştirilmesi önerilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Articlesi |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 17 Issue: 4 |