In this study instructors, teachers and prospective teachers used a social media based online learning environment in a Teaching Practice course in order to facilitate the university-school collaboration. The online learning environment was Social Media Classroom (SMC) which is an open-source web service, providing an integrated set of social media tools like blog, wiki, forum, and social bookmarking. The study is implemented with 70 participants. The purpose of this study is to examine the usage of the social media tools according to the contribution types and frequencies in a Teaching Practice course throughout a semester long implementation. In the study participants’ reports and SMC logs were examined. It was concluded that wiki’s and social bookmarking’s contribution is information gathering. Blogs’ contributions are information gathering, feedback, and reflection. Forum’s contributions are information, feedback, and discussion. The usage frequency of tools could be listed in the order of most used to the least used as blog, forum, wiki, and social bookmarking. The participation average is listed in the order of the most to the least according to the roles as instructors, prospective teachers, and teachers.
Bu çalışmada, okul uygulamalarındaki fakülte-okul işbirliğine katkı getirmesi amacıyla öğretim elemanları, öğretmenler ve öğretmen adaylarını Öğretmenlik Uygulaması dersi kapsamında bir araya getiren sosyal medya tabanlı bir çevrimiçi öğrenme ortamı kurulmuştur. Çevrimiçi ortam olarak forum, blog, viki ve sosyal imleme gibi entegre edilmiş çeşitli araçlarının bulunduğu açık kaynak kodlu bir web servisi olan Social Media Classroom (SMC) kullanılmıştır. Çalışma, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünde Öğretmenlik Uygulaması dersi kapsamında, bir dönem süresince 70 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmanın amacı söz konusu ders kapsamında bir dönem boyunca kullanılan araçların katkısı ve kullanım sıklıklarını incelenmektir. Çalışmada katılımcıların raporları yanı sıra SMC logları incelenmiştir. Çalışma sonunda viki ve sosyal imlemenin bilgilenme; forumun bilgilenme, dönüt alma ve tartışma; blogların ise bilgilenme, dönüt alma ve yansıtıcı düşünme bakımından katılımcılara katkısı olduğu belirlenmiştir. Araçların kullanım sıklıkları en çoktan en aza doğru blog, forum, viki ve sosyal imleme şeklinde sıralanmaktadır. Araçların katılımcılara göre kullanım sıklığı ise en çoktan en aza doğru öğretim elemanları, öğretmen adayları ve öğretmenler olarak belirlenmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 12 Issue: 4 |