Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin okuma-yazmaya hazırlığa yönelik yaptıkları çalışmaların öğretmen görüşlerine göre incelenmesidir. Araştırmada elde edilen verilerin toplanması, analizi ve yorumlanmasında nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma Ankara ilindeki çeşitli devlet okullarında görev yapan yirmi sekiz okul öncesi öğretmeniyle yürütülmüştür. Öğretmenlerin okuma-yazmaya hazırlığa yönelik yaptıkları çalışmaları belirlemek için onlarla yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin okuma-yazmaya hazırlık kapsamında, yazma becerisini geliştirmeye yönelik etkinliklere yeterince yer verdikleri, sesbilgisel farkındalık, görsel algı, kelime dağarcığı, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikleri ise sınırlı sayıda ve çeşitlilikte yer verdikleri sonuçlarına ulaşılmıştır.
The aim of the study is to analyze the views of preschool teachers’ about literacy activities. In order to identify which literacy activities are used by the teachers, semi-structured interviews were carried out. The findings of the study indicate that preschool teachers participated in the study sufficiently give place in their instruction to the activities towards the development of the writing skill. However, it is also found that the activities in regard to the development of skills such as phonological awareness, visual perception, vocabulary, listening and speaking are very limitedly employed and when employed, such activities occur in a limited fashion in terms of variety.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 12 Issue: 4 |