Bu çalışmanın amacı bir ilköğretim okulunun psikolojik danışma ve rehberlik servisine dört yıllık bir zaman diliminde yapılan başvuruların sınıf düzeyi, başvuru nedeni, başvuru yöntemi ve cinsiyet değişkenleri açısından incelenmesidir. Araştırmanın verilerini, bir ilköğretim okulunun psikolojik danışma ve rehberlik servisine 2005-2009 yılları arasında yapılan 186 bireysel başvuruya ilişkin ilk görüşme kayıtları oluşturmaktadır. Psikolojik danışma ve rehberlik servisine anasınıfı, birinci ve ikinci sınıflar dışında tüm sınıf düzeylerinde öğrenciler, öğretmenler ve ebeveynler tarafından başvuruda bulunulduğu görülmüştür. Anasınıfı, birinci ve ikinci sınıf düzeyinde ise öğrenciler, ebeveynleri veya öğretmenleri tarafından psikolojik danışma ve rehberlik servisine yönlendirilmişlerdir. Araştırmada dikkati çeken bir diğer bulgu ise ilköğretim birinci kademe düzeyinde psikolojik danışma ve rehberlik servisine yapılan başvuruların çoğunluğu öğretmen ve ebeveyn başvuruları oluştururken; ikinci kademe düzeyinde başvuruların çoğunluğunu öğrencilerin bireysel başvurularının oluşturmasıdır. Elde edilen bulgular literatür ışığında tartışılmış ve öneriler sunulmuştur
The main purpose of this study was to investigate the demographic characteristics of
students applied/referred to the elementary school guidance and counseling services. These students were
examined according to admission/referral reasons and admission reference in a four year period. In this
study, 186 individual admissions to school guidance and counseling service between the dates September
2005 and June 2009 were analyzed retrospectively. Results showed that all grade levels except
kindergarten, first and second grade students, teachers and parents applied to school guidance and
counseling service; in kindergarten, first grade and second grade students were referred to school
guidance and counseling service by their parents or teachers. Also while in elementary period, most of
the students were referred to school guidance and counseling service by their parents and teachers, in
middle school period most of the students were admitted to school guidance and counseling service
themselves. Implications of the findings and the suggestions for future research are discussed in light of
the literature.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 11 Issue: 4 |