Bu çalışmada ilköğretim öğretmenlerinin derslerde kullandıkları yöntem ve teknikleri belirlemek, bu yöntem ve tekniklere karşı tutumlarını tespit etmek amaçlanmıştır. Bunun için Afyonkarahisar’da merkez ve merkeze bağlı köy ve kasabalardaki okullarda görev yapan 200 öğretmene likert tipi bir tutum ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen verilere uygulanan faktör analizi sonucunda ilköğretim öğretmenlerinin öğretim yöntem ve tekniklerine karşı tutumlarını belirlemek için maddeler oluşturulmuştur. Ölçek, yöntem seçimini etkileyen etmenler, alternatif yöntem ve teknikler, yapılandırmacı yaklaşımla kullanılmaya başlanan teknikler ve geleneksel yöntemlere yönelik maddeler olmak üzere dört alt boyuttan oluşmaktadır. Araştırma genel tarama modeline göre düzenlenmiştir. Verilerin analizi için “t” testi ve tek yönlü ANOVA, frekans, yüzde ve aritmetik ortalama kullanılmıştır. Araştırmada anlamlılık düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Bu araştırmada, ilköğretim öğretmenlerinin öğretim yöntem ve tekniklerine karşı tutumları arasında yaş, cinsiyet, hizmet yılı, branş ve alan açısından anlamlı farklılıklar olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ancak ölçeğin geleneksel yöntemler boyutunda hizmet yılı açısından anlamlı bir farklılık bulunmuştur.
This study aims to detect the methods and techniques that primary school teachers use in
their lessons and to determine their attitudes towards these methods and techniques. To 1
achieve this aim,
a Likert type attitude test is applied to 200 teachers working in Afyon and its villages and towns. Basing
on the results obtained from a factor analysis, questions are prepared to determine the attitudes of
teachers regarding teaching methods and techniques. The scale includes items under four dimensions
which are factors affecting method selection, alternative methods and techniques, techniques started to be
used in constructivist approach and techniques used in traditional approach. The research is organized
according to general scanning model. For the analysis of the data; t- test, one way ANOVA, frequencies,
and arithmetical average are used. The level of meaningfulness is taken as 0.05 in the study. This
research found that there is no difference in the attitudes of the primary school teachers towards the use of
teaching methods and techniques in terms of gender, experience in teaching years, branch and field.
However, meaningful difference has been found in the attitudes of teachers in the traditional approach
dimension of the scale regarding the duration of teaching.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 11 Issue: 2 |