Bu araştırmada İlköğretim Okulu öğrencileri okullarında hangi durumları problem olarak görmekte ve bunlara nasıl çözümler önermektedirler? İlköğretim öğrencileri okullarında öğretmenden, öğrenciden, yöneticiden, okulun yapısından kaynaklanan neleri problem olarak görmektedirler? İlköğretim öğrenciler bu problemlere nasıl çözümler önermektedirler? Problemler ve çözümler sınıf düzeyi ve cinsiyete göre nasıl bir dağılım göstermektedir? Sorularına yanıt aranmıştır. Bu araştırmada, nicel ve nitel araştırma yönteminin odak grup görüşmesi kullanılmıştır. Her sınıftan seçkisiz yolla seçilen kız ve erkek öğrencilerle yarı yapılandırılmış odak grup görüşmesi yapılmıştır. Yönetici ve öğretmenlerin ayırımcılık yaptıklarını, öğrencileri azarladıklarını, kötü söz söylediklerini, küçük düşürdüklerini, dövdüklerini, onların giyim, kuşam ve saçlarına karıştıklarını, okulda disiplini sağlayamadıklarını, şikâyetlerini dinlemediklerini, başlarından savdıklarını ileri sürmüşlerdir
Which situations are assumed as problems by primary education students in their schools and
what solutions do they suggest for these problems? Which situations regarding teachers, students, administrators
and the regulations of the school are assumed as problems by primary education students in their schools? What
solutions do they suggest for these problems? How do problems and suggestions vary according to the class level
and gender? In this research, focus group interview of both quantitative and qualitative research methods were
used. Semi structured focus group interviews were held with male and female students randomly selected from
each class.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 11 Issue: 1 |