Bu araştırmanın amacı, erken çocukluk döneminde aktif öğrenme gruplarında 4 yaşından beri bu eğitimi alan deneyimli (usta) çocuklar ile bu eğitime 6 yaş grubunda yeni başlayan acemi çocukların grup çalışması sırasında karşılaştıkları sorunları ve bu sorunları çözmek için neler yaptıklarını ortaya çıkarmaktır. Yapılan bu araştırmada nitel araştırma tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Gruplar usta öğretmen-usta çocuk (n:33), usta öğretmen-acemi çocuk (n:22), acemi öğretmen-acemi çocuk (n:46) şeklinde oluşturulmuştur. Çocukların grup çalışması sırasında karşılaştıkları sorunlar incelendiğinde yanlış yapmaktan korkma davranışının en fazla acemi çocuk-acemi öğretmen gruplarında (%8) yaşanmakta olduğu görülmektedir. Aynı zamanda acemi çocuk-acemi öğretmen gruplarında daha çok gürültünün olduğu (% 14,5), kavga etme-küsme davranışının (%17,7) daha çok görüldüğü, karar almakta zorluk yaşadıkları (%12,9) ve materyalleri paylaşmakta daha fazla zorluk çektikleri (%11,2) saptanmıştır
The purpose of this study is to find out the problems of the –skilled children who have started
active learning since they were four and unskilled children who have been exposed to active learning since they
were six and to show what they do to overcome the problems they have encountered. The groups were skilled
childrens - experienced teachers (n=33), unskilled childrens - experienced teachers (n=22) and unskilled childrensnovice
teachers (n=46). When the problems of the children in group studies were analysed, the fear of making
mistakes is most frequently seen in the group of novice teachers-unskilled children (8 %). The children in the
novice teachers-unskilled children had more noise (14.5 %), more quarreling and resentment (17.7 %), more
difficulties in making up their minds (12.9 %), more problems in sharing the materials (11.2 %).
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 10 Issue: 2 |