Bu çalışmanın amacı, ilköğretim kurumlarında görev yapan sınıf ve ilköğretim matematik öğretmenlerinin matematik öğrenme bozukluğuyla ilgili görüşlerini incelemektir. Araştırmaya Antalya’da görev yapmakta olan 5’i ilköğretim matematik ve 5’i sınıf öğretmeni olmak üzere 10 öğretmen katılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme tekniğinin kullanıldığı araştırmada veriler 7 açık uçlu soru ile toplanmış ve nitel araştırma kapsamında betimsel analiz yaklaşımı ile çözümlenmiştir. Araştırmada öğretmenlerin diskalkuli kavramını bilmedikleri, diskalkuli yerine öğrenme bozukluğu kavramını kullandıkları tespit edilmiştir. Öğretmenler, matematik öğrenme bozukluğunun sık karşılaşılan bir durum olduğunu ifade etmelerine rağmen matematik öğrenme bozukluğu olduğunu düşündükleri öğrencilerine tam anlamıyla yardımcı olamadıkları görülmüştür. Bunun sebebini öğretmenler, okulların fiziksel yapısı ve ilköğretim matematik programının yoğunluğu gibi faktörlere dayandırmışlardır. Ayrıca öğretmenlerin hepsi matematik öğrenme bozukluğuyla ilgili uzman yardımı alamadıklarını ve matematik öğrenme bozukluğu olabileceğini düşündükleri öğrencilerin ailelerinin ilgisiz olduklarını belirtmişlerdir
The purpose of this study was to assess the primary school teachers’ and elementary
mathematics teachers’ opinions about dyscalculia. Semi-structured interview was conducted in this study and 7
open-ended questions were analyzed using descriptive analysis approach. The research indicated that the
teachers did not know the term of “dyscalculia” instead they used “learning disability”. It was understood that
although teachers expressed that they often encountered dyscalculia, they could not help the students who
probably had dyscalculia. Furthermore all of the teachers stated that they cannot ask the experts for help about
dyscalculia and also the families who are suspected to have dyscalculic children are generally careless.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 10 Issue: 2 |