Bu araştırmanın amacı, ilköğretim öğretmenlerinin düşünme stilleri ile kullandıkları öğretim yöntemleri
arasındaki ilişkiyi betimlemek ve öğretmenlerin düşünme stillerini branş ve cinsiyet değişkenleri açısından
incelemektir. Çalışma 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Muğla il merkezindeki yedi ilköğretim okulunda görev
yapan 57 sınıf öğretmeni ve 44 branş öğretmeninin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında
düşünme stilleri envanteri ile öğretim yöntemleri anketi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre ilköğretim
öğretmenleri en yüksek puanları aşamacı, yasa yapıcı, yürütmeci düşünme stillerinden alırken, en az puanları ise
tutucu, çokerkçi, ayrıntısal düşünme stillerinden almışlardır. Ayrıca öğretmenlerinin düşünme stilleri açısından
branşlarına ve cinsiyetlerine göre anlamlı bir farklılaşmaya (p > .05) rastlanamamıştır. İlköğretim öğretmenlerinin
düşünme stillerinden yasayapıcı, çokerkçi ve tutucu stiller hariç, öğretim yöntemleri anketinden aldıkları puanlar
arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
This study aims to determine the relationship between the elementary school teachers’ thinking styles and their
teaching methods and investigate the teachers’ thinking styles in relation to their subject area, and gender. The study was carried
out with 57 classroom teachers and 44 subject area teachers working in seven elementary schools located in Muğla city in 2009-
2010 school year. For the collection of data, thinking style inventory and teaching methods questionnaire were used. While the
highest scores were obtained by the teachers for hierarchic, legistlative, executive thinking styles, the lowest scores were
obtained for conservative, oligarchic, local thinking styles. Moreover, their thinking styles do not significantly vary depending on
gender and subject area variables (p>.05). Except for legistlative, oligarchic and conservative styles, positive significant
correlation was found between their styles and the scores they obtained from teaching methods questionnaire.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 10 Issue: 2 |