Bu çalışmanın amacı, ilköğretim beden eğitimi ve spor öğretim programının ilköğretim beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin bakış açısından incelenmesidir. Araştırmaya 7 coğrafi bölgeye ait 16 ilde görev yapan 720 beden eğitimi ve spor öğretmeni katılmıştır. Araştırmada nicel ve nitel araştırma yöntem ve tekniklerine başvurulmuştur. Anket, görüşme ve gözlemler yapılarak verilerin toplandığı araştırma sonucunda, beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin, dersin öğretim programı, dersin amaç ve kazanımları, içeriği, yöntem ve teknikler ile öğrenci başarısının değerlendirilmesi bakımından var olan durum ile olması gereken durum arasında bir farklılık algısına sahip oldukları belirlenmiştir
The purpose of this research was to investigate the perceptions of school elementary physical
education and sports teachers with regard to physical education and sports curriculum and instructional planning.
The sample of this study was 720 physical education and sports teachers from 16 cities in seven geographical
regions in Turkey. Qualitative and quantitative data were obtained through questionnaire, observation and
interviews. The results of the study confirmed that there is gap between desired and current situation of the
physical education and sports curriculum goals and objectives, content, methods and techniques and assessment
procedures.
Physical education and sports elementary physical education curriculum instructional planning
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 10 Issue: 1 |