Bu araştırmada, Adana ili merkez ilçelerindeki ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin okul yaşam kalitesi algılama düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nicel veri toplama yöntemlerinin kullanıldığı tarama modelinde bir çalışmadır. Araştırmaya 13 devlet okulu ve 2 özel okul olmak üzere toplam 15 ilköğretim okulunda görev yapan öğretmenlerden gönüllük esasına dayalı olarak 414 öğretmen katılmıştır. Okul Yaşam Kalitesi Ölçeği uygulanarak elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistiklerin yanı sıra t-testi, varyans analizi, Kruskall Wallis ve Mann-Whitney U analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin okullarının yaşam kalitesini genel olarak orta düzeyin biraz üzerinde olumlu algıladığı, erkek öğretmenlerin okul yönetimine yönelik algılarının bayan öğretmenlere göre daha olumlu olduğu, 40 yaş ve üzerindeki öğretmenlerin okuldaki öğretmenleri, okul yönetimi ve öğrencileri daha olumlu algıladığı görülmüştür. Alt sosyo-ekonomik düzeydeki çevrelerde ve ikili öğretim yapan okullarda görev yapan öğretmenlerin okul yaşam kalitesi algıları daha olumsuz olurken, mesleki kıdeme göre okul yönetimi ve öğretim programına yönelik algılarda anlamlı bir farklılık olmamıştır
This study aims at investigating the perception levels of teachers working at primary schools
located in the main districts of Adana with regard to the quality of school life. In this quantitative study, 414
teachers from a total of 15 primary schools 13 of which were state schools and 2 were private schools
participated voluntarily. The results of the study reveal that (1) primary school teachers perceived the quality of
school life as a little higher than average level; (2) the perception levels of male teachers regarding the school
administration were more positive than those of female teachers; (3) the teachers aged 40+ perceived their
colleagues, administrators and students more positive. The results also shows that teachers working at schools in
low-socio-economic districts have more negative perceptions on the quality of school life, and there is no
significant difference among the perceptions of the teachers with various professional status on administrative
staff and curriculum of the school.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 10 Issue: 1 |