Bu çalışmanın amacı, sosyal kaygının önemli yordayıcılarını belirlemektir. Bu çalışma, sosyal kaygının kaygı duyarlığı, benlik saygısı ve kişilerarası duyarlık ile olan ilişkisini açıklamaya dönük betimsel bir çalışmadır. Araştırma, Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesinin farklı bölümlerinde öğrenim gören 402 kişi üzerinde (209 kız; 193 erkek) gerçekleştirilmiştir. Araştırmada Sosyal Kaygı Ölçeği, Kaygı Duyarlığı İndeksi-Düzeltilmiş, Rosenberg Benlik Saygısı Envanteri ve Kişilerarası Duyarlık Ölçeği kullanılmıştır. Sosyal kaygıyı yordayan değişkenler için çoklu hiyerarşik regresyon analizi; değişkenler arasındaki ilişkileri belirlemek için Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonanalizi kullanılmıştır. Araştırma bulguları, üniversite öğrencileri için kaygı duyarlığının sosyal ortamlarda fark edilebilen kaygı belirtilerinden korkma alt boyutu; benlik saygısı ve kişilerarası duyarlığın kişilerarası farkındalık, onaylanma ihtiyacı veçekingenlik alt boyutlarının sosyal kaygının önemli yordayıcıları olduğunu göstermiştir
The purpose of this study is to determine the important predictors of social anxiety. Descriptive
method was used in this study. Participants of the study were composed of 402 (209 females; 193 males) students
studying in different departments of the Faculty of Education at Mugla University. In order to gather data Social
Anxiety Scale, Anxiety Sensitivity Index-R, Rosenberg Self-Esteem Inventory, and Interpersonal Sensitivity
Measure were used. Multiple hierarchical regression analysis was used for explaining social anxiety; Pearson
Product-Moment Correlation analysis was also employed to search for relationships among all variables. The
findings showed that the fear of publicly observable anxiety reactions subdimension of anxiety sensitivity, selfesteem,
and interpersonal awareness, need for approval, and timidity subdimensions of interpersonal sensitivity
significantly predict social anxiety.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 10 Issue: 1 |