Bu çalışmanın amacı, normal gelişim gösteren ve öğrenme güçlüğü olan çocukların sözcük dağarcığı ile dili anlama düzeylerini belirlemektir. Çalışmaya alt sosyo-kültürel düzeyden normal gelişim gösteren ve öğrenme güçlüğü olan, 28 kız 22 erkek olmak üzere toplam 50 çocuk katılmıştır. Araştırmaya katılan çocukların 30’u normal gelişim gösteren 20’si ise öğrenme güçlüğü olan çocuklardır. Çalışmada çocukların sözcük dağarcığı ve dili anlama düzeylerini belirlemek amacıyla Peabody Resim Kelime Testi ve Temel Kabiliyetler Testi 7–11 (TKT) kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda; normal gelişim gösteren çocukların Peabody Resim Kelime Testinden aldıkların puanlar arasında erkek çocuklar lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Temel Kabiliyetler Testi 7–11’ e göre ise; cinsiyetler arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Ayrıca normal gelişim gösteren çocuklar ile öğrenme güçlüğü olan çocukların Peabody alıcı dil puan ortalamaları arasında p< 0.05 anlamlılık düzeyinde farklılık bulunmuştur
The objective of this study is to determine the knowledge of the vocabulary and comprehension levels
in normal developing children and the ones with learning disorder. 50 children participated in the study which 28 are
girls and 22 are boys. Also, 30 of them are normal developed and 20 having learning disorder. To evaluate the
knowledge of the words and levels of comprehension of the language, Peabody Picture Vocabulary Test and Basic
Mental Abilities (BMAs) Test 7-11 are used. As a result of the study, a significant difference was found in favor of
boys according to the points taken in Peabody Picture Vocabulary Test in normal developed children. According to
Basic Mental Abilities (BMAs) Test 7-11, there was no significant difference between genders. Besides, there was
significant difference (p<0.05) in Peabody receptive language point mean values between normal developed children
and children with learning disorder.
Learning Disorder Determination of Vocabulary Knowledge Comprehension Levels Receptive Language
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 9 Issue: 3 |