Bu araştırma, üstün yetenekli ilköğretim öğrencilerinin öğrenme sürecinde hangi öğrenme stratejilerini kullandıklarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma grubu ilköğretim ikinci kademedeki 101 (50 kız, 51 erkek) üstün yetenekli öğrenciden oluşmaktadır. Veriler t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Mann Whitney U testi ve Scheffetesti kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları üstün yetenekli öğrencilerin duyuşsal stratejileri sıklıkla kullandıklarını göstermiştir. Kız öğrenciler, anlamlandırma, örgütleme ve duyuşsal stratejileri erkek öğrencilere göre anlamlı düzeyde daha fazla kullanmaktadırlar. Erkek öğrenciler yineleme stratejilerini kızlara göre anlamlı düzeyde daha fazla kullanmaktadırlar. Altıncı sınıf öğrencileri anlamayı izleme stratejilerini yedinci sınıf öğrencilerinden anlamlı düzeyde daha fazla kullanmaktadırlar. Altıncı sınıf öğrencileri örgütleme stratejilerini yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinden anlamlı düzeyde daha fazla kullanmaktadırlar. Bulgular, ilgili literatürde tartışıldı, teori ve araştırmalara yönelik öneriler sunulmuştur
The purpose of this study was to investigate gifted elementary students learning strategies in learning
process. The study group consisted of 101 (50 female, 51 male) gifted students in elementary level. Data were
analyzed with using t-test, one way ANOVA, Mann Whitney U test and Scheffe test. Results showed that affective
strategies frequently were used by gifted students. Female students used elaboration, comprehension monitoring and
organizing strategies significantly more than males. Male students used rehearsal strategy significantly more than
females. 6th grade students’ were used comprehension monitoring strategies significantly more than 7th grade students.
6th grade students’ were used organizing strategies significantly more than 7th, and 8th grade students. The results were
discussed relation to literature and implications for theory and research were offered.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 9 Issue: 3 |