Research Article
BibTex RIS Cite

Primary Education Supervisors' Opinions Regarding Restructering Supervisory System

Year 2010, Volume: 9 Issue: 2, - 2, 26.06.2010

Abstract

The purpose of this study is to explore elementary school principals’ views on restructuring the supervision.
The study included 17 provinces with the participation of 148 elementary school supervisors. This study is a descriptive
study and the data were collected through a survey. The survey included demographic information as well as open-ended
questions. The data were analyzed through content analysis and were reported with frequencies and percentages together with
datum by datum narrations. The content analysis revealed that what elementary school supervisors think as restructuring
supervision is different from what MoNE plans and intends to implement.What elementary school supervisors have in mind
can be categorized under three categories: restructuring in the general system, restructuring in the supervision system, and
change in personnel rights and appointments. Among the most requested demands is the change in general structure and their
titles. Elementary school supervisors stated that both elementary school and ministry supervisors should be under the same
directorate with the same title. In paralel with these articulated changes, they further request (a) specialization on certain
branches, (b) betterment of personnel rights, (c) providing opportunities for education and personal growth, (d) providing inservice
programs, (e) having access to technological opportunities, (f) decreasing the workloads, and (f) re-organiziation of
how appointments were made.

References

  • Akbaba-Altun, S., ve Memişoğlu, S.P. (2008). Performans Değerlendirmesine İlişkin Öğretmen, Yönetici ve Müfettiş Görüşleri, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, yıl, 14, sayı 53.
  • Akbaba-Altun. S. (2009). İlköğretim ve Bakanlık Müfettişlerinin Denetimin Birleştirilmesine Yönelik Görüşleri. 14-15 Mayıs 2009 tarihlerinde IV. Eğitim Yönetimi Kongresinde Denizli’de sözlü bildiri olarak sunulmuştur.
  • Arabacı, İ.B.(1995). “İlköğretim Müfettişlerinin Denetim İlkeleri Konusundaki Yeterlikleri”. Yayınlanmamış Yiksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • Atay, K. (1995). “İlköğretim Müfettişlerinin Yeterlikleri”. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi.
  • Bilir, M. (1991). “Türk Eğitim Sisteminde Teftiş Alt Sisteminin Yapı ve İşleyişi”. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • Başaran, İ.E. (1992). Yönetimde İnsan İlişkileri/Yönetsel Davranış. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Çelebioğlu, F.(1982). Davranış Açısından Örgütsel değişim. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayın No: 3008.
  • DPT. Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı (2001-2005). http://ekutup.dpt.gov.tr/plan/plan8.pdf (İndirilme tarihi: 02.03.2007).
  • EARGED. (2001). Öğretmenlerin Performans Değerlendirme Modeli ve Sicil Raporları. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Erdoğan, İ. (2002). Eğitimde Değişim Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Kapusuzoğlu, Ş. (1988). “Son On Yılda İlköğretim Müfettişlerinin Rolünde ve Teftiş Uygulamalarında Değişmeler”. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karagöz, G. (1977). “İlköğretimde Teftiş Uygulamaları”. Ankara: Yayınlanmamış Doçentlik Tezi.
  • MEB.(2006). On Yedinci Milli Eğitim Şurası/Şura Kararları. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Memişoğlu, S. P. (2001). “Çağdaş Eğitim Denetimi İlkeleri Açısından İlköğretim Okullarında Öğretmen Denetimi Uygulamalarının Değerlendirilmesi”. Yayınlanmamış Doktora Tezi”. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Öz, M. F. (1971). “Milli Eğitim Sisteminde Teftiş ve Bir Teftiş Örgütü Modeli”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi”. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bölümü.
  • Öz, M.F. (1977). Türk Eğitim Sisteminde İlköğretim Müfettişlerinin Rolü. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bölümü.
  • Özdemir,S. (1996). Eğitimde Örgütsel Yenileşme. Ankara PEGEM Yayınları.
  • Patton, M.Q. (1990). Qualitatvive evaluations and research methods (2nd. Ed). CA:Newbarypark. Sage Publications.
  • Sabuncuoğlu, Z. ve Tüz, M. (1995). Örgütsel Psikoloji. Bursa: Ezgi Yayınları.
  • Sağır, M. (2005). “İlköğretim Kurumlarında Görevli Öğretmenlerin İşbaşında Yetişmelerinde Müfettişlerin Denetim Rolüne İlişkin Öğretmen, Yönetici ve Müfettiş Algıları”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yavuz, Y. (1995). ”Öğretmenlerin Denetim Etkinliklerini Klinik Denetim İlkeleri Açısından Değerlendirmeleri”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi.

İlköğretim Müfettişlerinin Denetimin Yeniden Yapılandırılmasına İlişkin Görüşleri ançebi ve Murat Günel

Year 2010, Volume: 9 Issue: 2, - 2, 26.06.2010

Abstract

Bu araştırmanın amacı ilköğretim müfettişlerinin denetimin yeniden yapılandırılması hakkındaki görüşlerini araştırmaktır. Araştırmaya 17 ilden 148 ilköğretim müfettişi katılmıştır. Araştırma betimsel bir çalışma olup, veriler ilköğretim müfettişlerine anket uygulanarak elde edilmiştir. Ankette kişisel bilgilerin yanı sıra açık uçlu soru ile de veriler toplanmış, veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiş, yazılırken de frekansları verilerek ve doğrudan alıntılarla desteklenerek yazılmıştır. Araştırma verilerine uygulanan içerik analizi sonucunda ilköğretim müfettişlerinin denetimin yeniden yapılanmasına ilişkin görüşlerinin Milli Eğitim Bakanlığı’nın uygulamaya koymaya çalıştığı performans değerlendirmesinden farklı olduğu anlaşılmıştır. İlköğretim müfettişlerinin kafalarındaki yeniden yapılanma öncelikle üçe ayrılmaktadır: genel sistemde, teftiş sisteminde, özlük haklarında ve yetiştirilmelerinde değişiklik. Teftiş sisteminde istenilen değişiklilerin başında genel olarak yapıda ve unvanda değişiklik istemi gelmektedir. İlköğretim müfettişleri, ilköğretim ve bakanlık müfettişlerinin tek bir çatı altında toplanması ve tek bir unvanla anılması gerektiğini ifade etmişlerdir. Bu değişime paralel olarak denetimde uzmanlaşma/branşlaşma, hizmet içi eğitimlerin olması, teknolojik imkânlardan yararlanma, iş yüklerinin azaltılması, özlük haklarında iyileştirme, eğitim ve gelişim olanaklarının sağlanması ve yer değiştirmelere ilişkin yeniden bir düzenlemeye gidilmesi istenmektedir

References

  • Akbaba-Altun, S., ve Memişoğlu, S.P. (2008). Performans Değerlendirmesine İlişkin Öğretmen, Yönetici ve Müfettiş Görüşleri, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, yıl, 14, sayı 53.
  • Akbaba-Altun. S. (2009). İlköğretim ve Bakanlık Müfettişlerinin Denetimin Birleştirilmesine Yönelik Görüşleri. 14-15 Mayıs 2009 tarihlerinde IV. Eğitim Yönetimi Kongresinde Denizli’de sözlü bildiri olarak sunulmuştur.
  • Arabacı, İ.B.(1995). “İlköğretim Müfettişlerinin Denetim İlkeleri Konusundaki Yeterlikleri”. Yayınlanmamış Yiksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • Atay, K. (1995). “İlköğretim Müfettişlerinin Yeterlikleri”. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi.
  • Bilir, M. (1991). “Türk Eğitim Sisteminde Teftiş Alt Sisteminin Yapı ve İşleyişi”. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • Başaran, İ.E. (1992). Yönetimde İnsan İlişkileri/Yönetsel Davranış. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Çelebioğlu, F.(1982). Davranış Açısından Örgütsel değişim. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayın No: 3008.
  • DPT. Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı (2001-2005). http://ekutup.dpt.gov.tr/plan/plan8.pdf (İndirilme tarihi: 02.03.2007).
  • EARGED. (2001). Öğretmenlerin Performans Değerlendirme Modeli ve Sicil Raporları. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Erdoğan, İ. (2002). Eğitimde Değişim Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Kapusuzoğlu, Ş. (1988). “Son On Yılda İlköğretim Müfettişlerinin Rolünde ve Teftiş Uygulamalarında Değişmeler”. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karagöz, G. (1977). “İlköğretimde Teftiş Uygulamaları”. Ankara: Yayınlanmamış Doçentlik Tezi.
  • MEB.(2006). On Yedinci Milli Eğitim Şurası/Şura Kararları. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Memişoğlu, S. P. (2001). “Çağdaş Eğitim Denetimi İlkeleri Açısından İlköğretim Okullarında Öğretmen Denetimi Uygulamalarının Değerlendirilmesi”. Yayınlanmamış Doktora Tezi”. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Öz, M. F. (1971). “Milli Eğitim Sisteminde Teftiş ve Bir Teftiş Örgütü Modeli”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi”. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bölümü.
  • Öz, M.F. (1977). Türk Eğitim Sisteminde İlköğretim Müfettişlerinin Rolü. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bölümü.
  • Özdemir,S. (1996). Eğitimde Örgütsel Yenileşme. Ankara PEGEM Yayınları.
  • Patton, M.Q. (1990). Qualitatvive evaluations and research methods (2nd. Ed). CA:Newbarypark. Sage Publications.
  • Sabuncuoğlu, Z. ve Tüz, M. (1995). Örgütsel Psikoloji. Bursa: Ezgi Yayınları.
  • Sağır, M. (2005). “İlköğretim Kurumlarında Görevli Öğretmenlerin İşbaşında Yetişmelerinde Müfettişlerin Denetim Rolüne İlişkin Öğretmen, Yönetici ve Müfettiş Algıları”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yavuz, Y. (1995). ”Öğretmenlerin Denetim Etkinliklerini Klinik Denetim İlkeleri Açısından Değerlendirmeleri”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Sadegül Akbaba Altun

Salih Paşa Memişoğlu

Publication Date June 26, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 9 Issue: 2

Cite

APA Altun, S. A., & Memişoğlu, S. P. (2010). İlköğretim Müfettişlerinin Denetimin Yeniden Yapılandırılmasına İlişkin Görüşleri ançebi ve Murat Günel. İlköğretim Online, 9(2), 2.
AMA Altun SA, Memişoğlu SP. İlköğretim Müfettişlerinin Denetimin Yeniden Yapılandırılmasına İlişkin Görüşleri ançebi ve Murat Günel. EEO. June 2010;9(2):2.
Chicago Altun, Sadegül Akbaba, and Salih Paşa Memişoğlu. “İlköğretim Müfettişlerinin Denetimin Yeniden Yapılandırılmasına İlişkin Görüşleri ançebi Ve Murat Günel”. İlköğretim Online 9, no. 2 (June 2010): 2.
EndNote Altun SA, Memişoğlu SP (June 1, 2010) İlköğretim Müfettişlerinin Denetimin Yeniden Yapılandırılmasına İlişkin Görüşleri ançebi ve Murat Günel. İlköğretim Online 9 2 2.
IEEE S. A. Altun and S. P. Memişoğlu, “İlköğretim Müfettişlerinin Denetimin Yeniden Yapılandırılmasına İlişkin Görüşleri ançebi ve Murat Günel”, EEO, vol. 9, no. 2, p. 2, 2010.
ISNAD Altun, Sadegül Akbaba - Memişoğlu, Salih Paşa. “İlköğretim Müfettişlerinin Denetimin Yeniden Yapılandırılmasına İlişkin Görüşleri ançebi Ve Murat Günel”. İlköğretim Online 9/2 (June 2010), 2.
JAMA Altun SA, Memişoğlu SP. İlköğretim Müfettişlerinin Denetimin Yeniden Yapılandırılmasına İlişkin Görüşleri ançebi ve Murat Günel. EEO. 2010;9:2.
MLA Altun, Sadegül Akbaba and Salih Paşa Memişoğlu. “İlköğretim Müfettişlerinin Denetimin Yeniden Yapılandırılmasına İlişkin Görüşleri ançebi Ve Murat Günel”. İlköğretim Online, vol. 9, no. 2, 2010, p. 2.
Vancouver Altun SA, Memişoğlu SP. İlköğretim Müfettişlerinin Denetimin Yeniden Yapılandırılmasına İlişkin Görüşleri ançebi ve Murat Günel. EEO. 2010;9(2):2.