The purpose of this study is to determine the media literacy level of teacher candidates
and explain effects of variables; having a computer, internet access, reading newspapers/magazines
regularly, watching TV frequency and Internet usage frequency on media literacy level. Study group is
consisted of 495 teacher candidates from Faculty of Education U.ak University, Turkish Teacher
Education, Primary School Education and Social Studies Education Department in 2007-2008
academic year. Data is collected by “Media Literacy Level Determination Scale” which is developed
by researchers. Descriptive statics were used with t test, correlation and ANOVA for data analyses.
Results showed that teacher candidates have high media literacy levels and having a computer,
Internet access, reading newspapers/magazines regularly, watching TV frequency and Internet usage
frequency are variables that have significant effect on media literacy levels.
Bu çalışmanın amacı öğretmen adayları medya okuryazarlık öğretmen adaylarının bilgisayar sahibi, internet erişimi, gazete / dergi takip etme, TV izleme sıklığı ve internet kullanım sıklığı değişkenlerin medya okuryazarlık açıklamaktır. Araştırma grubunu 2007-2008 eğitim-öğretim dönemi Uşak Üniversitesi Eğitim Fakültesi English, Sınıf ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği'nden 495 öğretmen adayı oluşturmuştur. “Medya Okuryazarlık Düzey Belirleme” Ölçeği ”ile toplanmıştır. Ölçeğin geçerlilik çalışması için uzman görüşüne başvurulmuş ve açımlayıcı faktör analizi yapıldı. Açımlayıcı faktör analizi için 17 madde ve 3 faktörden bir yapı elde etmek. Güvenirlik çalışması için ise cronbach alpha değeri hesaplanmış ve , 840 olarak sunulmuştur. Elde edilen analiz analizinde betimleyici istatistiklerle birlikte t testi, korelasyon ve ANOVA testleri. Elde olarak sıralı öğretmen adaylarının medya okuryazarlık seviylerinin yüksek bilgisayar ve internet sitesi, internet / gazete takip etme, TV izleme sıklığı ve internet kullanma sıklığı değişkenlerinin okuryazarlık düzeyi üzerinde anlamlı etkisi olduğunu göstermiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 8 Issue: 3 |