The purpose of this study was to examine teachers’ job-satisfaction with regards to educational
level, attending social activities outside school, and the number of the teachers within the school variables and
the explanation level of organizational creativity on teachers’ job-satisfaction in a school context. The sample
consists of 298 teachers working at primary schools in Konya during 2008-2009 education year which selected
wit random cluster sampling method. Organizational Creativity Scale developed by Cavus and adapted to school
context by Yilmaz and Sunbul and Job Satisfaction Scale developed by Hackman and Oldham were used for data
collection. Results indicated that teachers’ job satisfaction levels were significantly different with regards to
educational level, attending social activities outside school, and the number of the teachers within the school
variables. Organizational creativity was a significant predictor of job satisfaction in a school context.
Bu Araştırma, öğretmenlerin iş doyum seviylerinin; öğrenim düzeyi, okul dışı sosyal etkinlik yapıp- yapmama ve birlikte çalıştıkları öğretmen sayısı değişkenlerine göre farklılaşma gösterip göstermediğini test etmek etmeyi ve okullardaki örgütsel yaratıcılığın öğretmenlerin iş doyumlarını ne derecede açıkladığını tespit etmeyi amaç . Araştırmanın veri toplama grubunu, 2008-2009 eğitim-öğretim ekibi Konya ili merkez ilköğretim okullarında çalışan öğretmenler ücretsiz tesadüfi küme örnekleme aracılığıyla kahvaltı 298 öğretmen. Veri toplama aracı olarak, okullardaki organizasyonsel yaratıcılık yeterliliklerini ölçmek için; Çavuşulmuş olan, Yılmaz ve Sünbül'den okullara uyarlanan Örgütsel Yaratıcılık Ölçeği, öğretmenlerin iş doyumunu ölçmek için; Hackman ve Oldham'ın olduğu ş Doyumu Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmenlerin öğrenim düzeyi, okul dışı sosyal etkinlik yapıp- yapmama ve okuldaki öğretmen sayısı değişkenlerine göre, öğretmenlerin iş doyumları anlamlı bir şekilde farklılaşmaveriş. Yine okullardaki örgütsel yaratıcılıkla öğretmenlerin iş doyumları türün iş ilişkisinin yaratıcılığın, anlamların iş doyumunu yordadığı bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 8 Issue: 3 |